دو وزیر جدید در کابینه

رئیس دولت انتقالی دو وزیر جدید را تعیین کرده است.

یک نطاق گفت حامد کرزی بسم الله بسمل مدیر معارف هرات را بحیث وزیر جدید هوانوردی ملکی تعیین نموده است. او جانین میرویس صادق میشود که ماهء گذشته در جنگ های جناحی کشته شد.

سخنگوی گفت حامد کرزی همچنان حکیم تنیوال، والی خوست را بحیث وزیر معادن و صنایع مقرر نمود. او جانشین جمعه محمد محمدی میشود که در یک سانحهء هوائی در بیش از یک سال قبل وفات کرد.


مظاهره مخالفان دولت انتقالی در کابل

نزدیک به دو هزار نفر از اقشار مختلف مردمی روز گذشته در کابل تظاهرات کردند.

مظاهره کنندگان خواستار برکناری وزرای داخله و مالیه و رییس بانک مرکزی افغانستان شدند.

در این تظاهرات شعارهایی مبنی بر عدم دخالت دولت در برخی امور مشکل ساز، نیز سرداده شده مظاهره کنندگان خواستار رسیدگی یک جریان مستقل به وضعیت انحصار قدرت و اقتصاد در دولت انتقالی شدند.

در قطعنامه این تظاهرات از تحمیل برخی والیان به مناطق به مردم ولایات نیز انتقاد شده است
.


وزارت جدیدی بنام "اقتصاد"

شورای وزیران دولت انتقالی اسلامی افغانستان کمیسیون را موظف گردانیده تا زمینه ایجاد یک وزارت جدید در دولت را مورد بررسی قرار دهند.

در این کمیسیون که ریاست آن از جانب جناب کرزی به محترم امین ارسلا معاون رییس دولت تفویض گردیده وزرای خارجه ، پلان، تجارت، صنایع و رییس بانک مرکزی عضویت دارند.

وظیفه این کمیسیون بررسی زمینه های لازم و وجود امکانات و رفع معضلات اقتصادی با وجوب ایجاد یک وزارت جدید با نام اقتصاد است.

امریکا و استرالیا رای منفی دادند



کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل  متحد با اکثریت آرا اسراییل رادر رابطه با ترور "شیخ احمدیاسین " محکوم کرد .

سی ویک کشور به قطعنامه محکومیت این کمیسیون رای مثبت دادند .

آمریکا و استرالیا نیز به قطعنامه  رای منفی و  هجده کشور از جمله کشورهای عضواتحادیه اروپا،به آن رای ممتنع دادند.

رای ممتنع اروپا یی ها به این قطعنامه در شرایطی صورت می گیرد که پیش از این وزرای خارجه کشورهای اروپایی ترور یاسین را "غیرموجه وغیر قابل قبول" توصیف کرده بودند .


هر روز تان نوروز نوروزتان پیروز



یافته های نگران کننده درباره انتقال ویروس از میمون به انسان


شامپانزه

دانشمندان در آمریکا و کامرون دریافته اند که شکار، سلاخی و مصرف گوشت میمون و سایر پستانداران عالی مانند گوریل می تواند باعث سرایت ویروس های این حیوانات به انسان شود.

این یافته از آن جهت نگران کننده است که تصور می شود ویروس اچ آی وی(ایدس) نیز ابتدا به همین شیوه به انسان منتقل و به بیماری ایدز منجر شد.

این تحقیقات که نتیجه آن در نشریه پزشکی "لنست" منتشر شده است، نخستین مطالعه ای است که نشان می دهد ویروس های متعلق به خانواده ای که اچ آی وی(ایدس) نیز عضو آن است، در نتیجه تماس انسان با گوشت خام این حیوانات به انسان منتقل می شود.

آزمایش های ژنتیکی در گذشته نشان داده بود که ویروس اچ آی وی(ایدس) ابتدا زمانی به زیستن در بدن انسان خو گرفت که ویروس معادل آن یعنی "اس آی وی" در اوایل قرن بیستم از گوریل و شامپانزه به انسان منتقل شد.

با این حال هیچ شاهدی وجود نداشت که نشان دهد چنین نقل و انتقال هایی از حیوانات به انسان تا به امروز ادامه دارد.

اما مطالعه ای که در کامرون انجام شده است نشان می دهد که گروه مشخصی از ویروس ها، به نام "اس اف وی" (Simian Foamy Virus)، هستند که از طریق تماس با گوشت پستانداران عالی یا نگهداری آنها به عنوان حیوانات خانگی، به انسان منتقل می شود.

دانشمندانی که این پژوهش را انجام داده اند می گویند پدیده انتقال سایر ویروس های هم خانواده اچ آی وی از میمون به انسال، شدیدا نگران کننده است.

پیش بینی این مساله که این ویروس ها تا چه خطرآفرین خواهند شد غیرممکن است.

اما مساله نگران کننده این است که آزمایش های ژنتیکی به روی سه نفر نشان داد که بدن آنها به سه نوع ویروس از سه نوع پستاندار عالی آلوده شده است.

این نتیجه نشان می دهد که انواع ویروس های گوناگون می توانند از حیوانات به انسان جهش کنند و خطر پیدایش یک بیماری جدی دیگر نظیر ایدز را افزایش دهند.