هکرهای ایرانی موفق شدند ویندوز ویستا را کپی کنند

هکرهای ایرانی موفق شدند از پس ترفندهای ضد کپی مایکروسافت برآیند

ویندوز ویستا را کپی کنند.

 با گذشت کمتر از دو ماه از انتشار نسخه نهایی ویندوز ویستا و به‌رغم تمام طراحی‌هایی که برنامه‌نویسان این سیستم عامل برای جلوگیری از کرک شدن آن اندیشیده بودند، هکرهای ایرانی موفق شدند از پس ترفندهای ضد کپی مایکروسافت برآیند و نسخه کاملاً کرک شده این ویندوز جدید را به مشتریان ایرانی خود، ارایه دهند.

 نسخه کپی ویستا از شرکت ت... ، این امکان را فراهم می‌کند که کاربر در شرکت مایکروسافت صاحب یک شماره سریال (Serial Number) خصوصی شود و به این ترتیب ویندوز خود را قانونی نماید. این محصول در بازار کامپیوتر ایران به قیمت 8 هزار تومان عرضه می‌شود، در حالی که قیمت آن در بازارهای جهانی نزدیک به 650 دلار است.

 این نسخه ویندوز، نخستین نسخه‌ای است که کاربر را قادر می‌سازد به صورت کاملا قانونی ویندوز خود را در سایت شرکت مایکروسافت ثبت و از امکانات پس از فروش این شرکت استفاده کند. به این ترتیب هر کاربر ایرانی با نصب این ویندوز بیش از 640 دلار به صورت غیر قانونی سود می‌برد. هنوز از عکس‌العمل مسوولان شرکت مایکروسافت درخصوص کرک شدن نسخه نهایی ویستا در ایران اطلاعی در دست نیست .

۳۷۷۵۳

جسد صدام خوراک سگهای گرسنه شده است

جسد صدام توسط بستگان حسین کامل عموزادگان صدام

خوراک سگهای گرسنه شده است

 پایگاه خبری" نهرین نت " اعلام کرد که جسد صدام دیکتاتور پیشین عراق خوراک سگهای گرسنه شده است . این پایگاه خبری عراقی به نقل از خانواده " حسین کامل "که صدام رییس جمهوری وقت عراق او را در سال 1996 به همراه برادرش در بغداد به قتل رساند اضافه کرد، افراد مسلح هفته گذشته جسد صدام را از قبرش بیرون کشیده و جلو سگهای گرسنه ولگرد انداختند .

نهرین نت افزوده است، 15 فرد مسلح به محل دفن صدام در روستای" عوجه "حمله برده و با بیرون کشیدن جسد دیکتاتور پیشین عراق از قبر آن را مثله کرده و سپس روی آن ادرار کردند . بستگان حسین کامل که نامشان فاش نشده اضافه کردند ، افراد مسلح سپس جسد متعفن صدام را جلو سگهای گرسنه ولگرد که به همین منظور در محل گرد آورده بودند، انداختند .

پیشتر خبرنگار ایرنا در بغداد به نقل از منابع امنیتی عراقی از وجود اختلافهای شدید بین خانواده صدام و حسین کامل و ناخرسندی خانواده حسین کامل از دفن جسد صدام در روستای عوجه خبر داده بود . بستگان حسین کامل عموزادگان صدام دیکتاتور پیشین عراق،به خاطر قتل حسین کامل و بردارش( صدام کامل )درسال 1996 در بغداد از خانواده صدام کینه به دل داشته و تهدید به انتقام کرده بودند . حسین کامل رییس سابق سازمان صنایع نظامی عراق بود که بعد از فرار به اردن اطلاعات محرمانه زیادی در خصوص تسلیحات کشتار جمعی رژیم سابق بعث در اختیار رسانه های ارتباط جمعی جهانی گذاشت . حسین و صدام کامل همسران دو دختر صدام( رغد و رنا )بودند که بعد از مدتی با عفو صدام دیکتاتور سابق بعث ، به عراق بازگشتند اما سه روز پس از بازگشت آنها،"عدی "پسرصدام به دستور پدرش هر دو آنها را به قتل رساند .

پایگاه خبری نهرین نت به نقل از خانواده حسین کامل نوشته است، هنگام ورود افراد مسلح به مسجد محل دفن صدام، تعدادی نیروی پلیس به عنوان محافظ قبر در محل حضور داشتند . این منبع خبری عراق تاکید کرد که افراد مسلح پنج تن از نیروهای پلیس را بازداشت کردند و به محافظان قبر اطلاع دادند که می خواهند نبش قبر کنند . این منبع افزود که خانواده حسین کامل بعد از شنیدن حادثه نبش قبر صدام و انداختن جسد وی جلو سگها، برای دومین بار به همدیگر تبریک گفتند .

نهرین نت یادآور شده است که اعضای خانواده حسین کامل نخستین بار به مناسبت اعدام صدام به همدیگر تبریک گفتند و از اعدام وی ابراز خرسندی کردند . منبع خبری یاد شده افزود ، بستگان حسین کامل اظهارات استاندار صلاحالدین را که خبر نبش قبر را پیشتر تکذیب کرده بود ، رد کردند . بستگان خانواده حسین کامل گفته اند، اگر مقامات محلی مدعی اند قبر صدام نبش نشده ، جسد صدام را برای خاکسپاری به محل دیگری انتقال دهند تا معلوم شود که در داخل قبر هیچ گونه جسدی وجود ندارد . انها گفتند که نیروهای پلیس محافظ قبر و کسانی که بعد از نبش قبر به محل شتافته و برحادثه سرپوش گذاشتند شاهد خورده شدن جسد صدام توسط سگهای ولگرد بوده اند . آنها افزودند که همه این افراد به خوبی می دانند که جسد صدام هم اکنون در گور وجود ندارد زیرا صدام طعمه سگهای ولگرد و گرسنه شده است .

۳۷۷۴۹

'بعد از اسلام می دانم از کجا آمده ام و به کجا می روم'

 جرمین جکسون قابلی پلو را دوست دارد و آهنگهای احمد ظاهر و فرهاد دریا را می شنود.

اخیرا برنامه جنجال برانگیز "برادر بزرگ" در کانال چهارم تلویزیون انگلستان به پایان رسید. از جمله شرکت کنندگان این برنامه جرمین جکسون، برادر مایکل جکسون هنرمند پر آوازه موسیقی پاپ بود.

جرمین جکسون، که خودش هم یکی از آوازخوانهای پرآوازه آمریکاست، در این برنامه تلویزیونی نفر دوم شد. مقام اول در این برنامه جالب تلویزیونی را شیلپا شتی، بازیگر معروف سینمای هند کسب کرد.

جرمین جکسون فعلا با همسر افغان خود، حلیمه رشید جکسون در لندن بسر می برد.

هارون یوسفی از بی بی سی گفتگویی را با جرمین جکسون انجام داده است:

سلام جرمین عزیز

اسلام علیکم

اولتر از همه موفقیت تره در برنامه تلویزیونی "برادر بزرگ" تبریک میگم. واقعا برنامه خوب بود و نقش خود را خوب بازی کردی

بسیار تشکر

چی وقت به دین اسلام مشرف شدی و دلیل آن چه بود؟

من در سال ۱۹۸۹ میلادی به دین اسلام مشرف شدم. و دلیل اینکه من چرا به دین اسلام مشرف شدم این بود که میخواستم زنده گی خود را تکمیل بسازم. و حالا تصور می کنم که یک انسان کامل هستم و در زنده گی خود خوش و راضی میباشم.

جرمین، در مورد فرهنگ مردم افغانستان چه فکر می کنی؟

من فرهنگ مردم افغانستان را دوست دارم و با شمار زیادی از افغانها دید وادید داشته ام زیرا همسر من افغان است.

من خانم شما حلیمه جان و پدر ایشان یحیا رشید را نیز می شناسم.

بلی من با یک دختر افغان ازدواج کرده ام و با جوامع افغانها در لاس آنجلس و برخی از شهرهای دیگر آمریکا در تماس هستم. آنها مردمان بسیار محترمی هستند و مرا احترام می کنند. من غذای افغانی را هم بسیار دوست دارم.

جرمین جان، غذای مورد علاقه ات چیست؟

من برنج را که با زردک و کشمش پخته می شود دوست دارم.

بلی برنج و زردک با کشمش آنرا قابلی پلو می گویند. آیا گاهی منتو و آشک هم خورده ای؟

نه چون من گوشت نمیخورم.

از زمانیکه به اسلام رو آوردی زنده گی ات چه تغییری کرده است؟

تغییراتی که اسلام در زنده گی من وارد ساخته اینست که حالا تحمل بیشتر پیدا کرده ام و برایم روشن شده که از کجا آمده ام و به کجا می روم. تصور می کنم که حالا در برخورد با خانواده ام و در مقابل مادرم سایر دوستانم یک فرد خوبتر هستم. فکر می کنم که اسلام در وجودم زنده است و مرا مستحکم نگه می دارد. چنانچه مثلا در نمایش بیگ برادر همین ایمان من بود که مرا قوی و آرام نگه می داشت. ایمان من به اسلام باعث آن شده که به زندگی به نحو دیگری نگاه کنم. می خواهم در مقایسه به دیگران مصدر خدمت شوم و خوشبخت زنده گی کنم.

شنیدیم که برادرت مایکل جکسون هم می خواهد که به دین اسلام مشرف شود؟

خوب، او در زمینه اسلام بسیار مطالعه می کند. از نزد من هم کتاب های زیادی را در این زمینه به عاریت می گیرد و بسیار کار خوبی خواهد شد اگر او هم به این دین مشرف شود.

مایکل جکسون و خودت در افغانستان معروف هستید. چه پیامی به مردم افغانستان داری؟

پیام من به مردم افغانستان این است که خداوند را گرامی بدارند، پرودرگار خود را عبادت کنند و ساختار و اتحاد خانواده گی خود را حفظ نمایند.

مثل همیشه عبادت خود را انجام دهند، نماز بخوانند و روزه بگیرند و آن گونه که خداوند گفته است زنده گی کنند. مردم افغانستان مردم شجاع و قوی هستند و باید به دین و فرهنگ خود افتخار کنند.

آیا به موسیقی افغانی هم گوش می دهی؟

بلی من به موسیقی افغانی گوش می دهم.

آهنگ های کدام آواز خوان افغانی را بیشتر دوست داری؟

هنرمندان مورد پسند من در افغانستان فرهاد دریا و احمد ظاهر اند.

۳۷۴۴۸

عرضه ویندوز ویستا برای کاربران خانگی

 

شرکت مایکروسافت عرضه ویندوز ویستا، جدیدترین سیستم عامل این شرکت، را برای کاربران خانگی آغاز کرده است. پیش بینی می شود که در طول یک سال آینده بیش از صد میلیون کاربر خانگی این سیستم عامل را بر روی کامپیوترهای خود نصب کنند.

شرکت مایکروسافت ویندوز ویستا را دو ماه قبل برای کابران تجاری به بازار عرضه کرده بود.

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، که در مراسم فروش جهانی این سیستم عامل در "کتابخانه بریتانیا" در لندن حضور یافته بود، روز آغاز عرضه این سیستم عامل را روز بزرگی خواند و گفت که ویندوز ویستا روند جدیدی را در نحوه کار و زندگی کاربران این سیستم عامل آغاز خواهد.

ویستا در زمینه های محیط گرافیکی کاربری و مسایل امنیتی برتریهایی نسبت به سیستم عاملهای قبلی مایکروسافت دارد.

به گفته شرکت مایکروسافت برای نصب این سیستم عامل لازم است که بر روی کامپیوتر حداقل 512 مگابایت حافظه، پردازنده ای 800 مگاهرتزی و 15 گیگابات فضای آزاد بر روی دیسک سخت موجود باشد.

ویندوز ویستا بر اساس امکانات تعبیه شده در آن، در چهار نسخه مختلف به بازار عرضه شده است. همچنین شرکت مایکروسافت نسخه ساده ای از این سیستم عامل را برای کاربرانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، عرضه کرده است که دسترسی چندانی به امکانات سخت افزاری لازم برای نسخه های کاملتر این سیستم عامل ندارند.

همچنین شرکت مایکروسافت گفته است که تا سال 2010 میلادی پشتیبانی از سیستم عامل XP ادامه خواهد داشت.

 ولی عرضه ویندوز ویستا انتقادهایی را نیز در بر داشته است. اعتراض هایی در بریتانیا نسبت به نحوه قیمت گذاری این سیستم عامل در این کشور در مقایسه با آمریکا مطرح شده است. قیمت های نسخه های مختلف ویستا در آمریکا تقریبا نصف معادل قیمت آن در بریتانیاست.

 

همچنین اعتراض هایی نسبت به تکنولوژی جدید مدیریت حق مولف در فایلهای مولتی مدیا (DRM) مطرح شده است. بر اساس این تکنولوژی پدید آوردگان فایلهای صوتی و تصویری می توانند در پخش با کیفیت بالای این فایلها محدودیتهایی را اعمال کنند.

بر اساس گمانه زنی ها امکانات جستجوی جدید، محیط کاربری با گرافیک سه بعدی و متحرک و امنیت بالا از نکاتی خواهد بود که به مقبولیت ویندوز ویستا در میان کاربران کمک خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت همچنین نسخه جدید از خانواده محصولات "مایکروسافت آفیس" را نیز به بازار عرضه کرده است.

 ۳۶۹۱۲