تجاوز گروهی به دختر 18 ساله به حکم دادگاه در پاکستان!



یک دختر ۱۸ ساله پاکستانی به‌ دستور دادگاه قبیله ‌ای در شهر مروالا در پاکستان مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

این جرم در حالی اتفاق می‌افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره ‌گر آن بودند.

این دختر ۱۸ ساله در پاکستان به ‌دستور یک دادگاه قبیله ‌ای وابسته به قبیله "ماسوتی" در ملأ عام مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.


برادر این دختر، نوجوانی ۱۱ ساله و از قبیله گوجار با دختری از قبله ماسوتی که از لحاظ اجتماعی بالاتر از قبیله او بود رابطه برقرار کرده و مردم شهر آنان را در حال قدم زدن در شهر مشاهده کرده بودند.

دادگاه قبیله ‌ای وابسته به قبیله ماسوتی برای انتقام از این کار نوجوان طبق قواعد عرفی حاکم در پاکستان دستور داد که باید خواهر آن پسر ۱۱ ساله در میان عموم مردم شهر و حضور پدر آن دختر مورد تجاوز گروهی مردان قبیله قرار گیرد تا به این طریق اعتبار و شرف خود را در جامعه برگردانند.


در این تجاوز ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر و پدر با گریه از آنان درخواست بخشش می‌کردند با حضور بیش از یک هزار نفر از مردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد.

گفتنی است که این شیوه طبق عرف برخی قبایل پاکستان، حق عرفی و قانونی افراد برای ستاندن شرف و حیثیت خود در جامعه است.


طبق گزارش سازمان حقوق بشر سالیانه ده‌ها جرم اینچنینی در جامعه پاکستان اعمال می‌شود که دولت و نیروهای امنیتی با وجود اطلاع قبلی در صدد منع اعمال آنها نیستند.

137417

بازداشت 5 کودک انتحاری کننده

کشتار انسان ها توسط کودکان باور نکردنی است اما ... یک حقیقت است، حقیقتی دردناک از زندگی گروهی از کودکان افغان که فقط وسیله کشتار هم نوعانشان هستند؟!!



امنیت ملی، 5 کودک انتحاری کننده را بازداشت کرده است. این کودکان طی تحقیقات اعتراف کرده اند: "به ما گفته شده بود زمانی که شما حملات انتحاری را انجام می‌دهید، کافران کشته و شما زنده می‌مانید و پس از بازگشت به پاکستان به شما پول می دهیم."

نور محمد 14 ساله که قصد انجام حمله انتحاری در ولایت غزنی را داشت، می گوید که چندی قبل توسط مولوی نعیم در یکی از مساجد ولسوالی اندر ولایت غزنی دروس دینی را فرا گرفته و برای انجام حملات انتحاری تشویق شده است.

چهار تن این نوجوانان باشندگان ولایت لوگر و یک تن دیگر آ باشنده ولایت غزنی است که پس از آموزش در یکی از مکاتب پاکستان به نام اسپین جمات در منطقه اتک شهر خیبرآباد پیشاور برای انجام حمله های انتحاری علیه گروه های بازسازی ولایتی و نیروهای خارجی به کشور آمده بودند.










136704

آل سعود، افغانستان را مطیع خود میخواهند

سالهاست که دولت آل سعود تلاش کرده است تا به هر طریقی که شده نقش مستقیم در وضعیت سیاسی کشور ما داشته باشد که به رسمیت شناختن طالبان، داشتن روابط پشت پرده با پاکستان، میانجگری برای مذاکرات مخفیانه میان طالبان و دولت و اکنون تلاش برای تاسیس دفتر نمایندگی طالبان در ترکیه و ... از مواردی است که شاهد این مدعاست.

موضوع مورد بحث در این مطلب این است که آیا واقعا دلسوزی های عربستان به نفع افغانستان است یا بیشتر منافع آل سعود در آن مد نظر گرفته می شود؟ زیرا عربستان در قبال هر کشور یک سیاست خاص را پیگیری می کند. بطور مثال در تظاهرات اخیر خاورمیانه که شعار همه مردم کشورهای مصر، تونس و بحرین یکی بود، در قبال مصر و تونس سکوت و در قبال بحرین نیروی نظامی اعزام نمود و به کشتار مردم بیگناه دست زد.

می توان اینگونه گفت که رفتار آل‌ سعود به‌گونه‌ای است که براساس همان سیاست دولت انگلیس برای ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در جهت خواست آمریکا و صهیونیست‌ها حرکت می‌کند. بر همگان روشن است که عربستان سعودی به دنبال کسب مقام مرکزیت اسلام و همچنین گسترش روز افزون وهابیت می باشد. طالبان با تعصب افراطی که نسبت به اسلام دارند ، دیدگاه فکری بسیار نزدیکی با وهابیت داشته و دولت سعود به پرداخت کمکهای مالی به راحتی توانسته وهابیت و دیدگاه های خود و اربابانش را در افغانستان گسترش دهد.

از طرفی در جدیدترین اقدامات آل سعود پس از لشکرکشی به بحرین و اشغال این کشور، سعودی ها به فکر ایجاد کنفدرالیسمی متشکل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به مرکزیت عربستان، شده اند به این معنا که در صورت موافقت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس معاهده ای برای یکپارچه کردن سیاستهای خارجی، دفاعی، و امنیتی بین این کشورها امضا می شود.

این طرح شامل یکپارچه کردن سیاستهای امنیتی، دفاعی و خارجی است، بصورتیکه یک وزارت امورخارجه برای سازماندهی روابط شورای همکاری با دیگر کشورها ایجاد می شود، و هرکدام از کشورهای عضو فقط یک سفارتخانه در کشورهای دیگر خواهند داشت، و پاسپورتهایی یکپارچه برای همه شهروندان کشورهای عضو اختصاص می یابد.

از سوی دیگر پس از دیدار هفته گذشته رابرت گیتس با ملک عبدالله، دولت عربستان قصد دارد قدرت دریایی خود را با تجهیز ناوگان دریایی به کشتی های جنگی اندازه متوسط و همچنین موشک های سطح به سطح افزایش دهد. که این برنامه کلیدی ترین خرید تسلیحاتی از آمریکاست که ارزش آن 23 میلیارد دالر برآورد شده است.

این یعنی عربستان قصد دارد با سوء استفاده از قرار داشتن کعبه و حرم نبوی در کشورش، خود را رهبر جهان اسلام معرفی نماید. امری که تقریبا پذیرش آن از سوی بسیاری از مسلمانان محال به نظر می رسد چرا که حکومت عربستان یک حکومت شاهی است و مردم این کشور هم از این حکومت استبدادی به تنگ آمده اند . حکومت فعلی عربستان با کشور های اسلامی روابط دوستانه ندارد به حدی که می توان گفت زعمای عربستان غلامان حلقه به گوش غربی ها میباشد.

از سوی دیگر تاکنون حکمرانان عربستان کاری نکرده اند که به نفع مسلمانان تمام شود چه در قبال کویت، چه در قبال فلسطین و بحرین. حتی در مورد کشور ما افغانستان نیز تا به حال آل سعود نیت خالص نداشته اند و همیشه تلاش کرده اند تا کسانی را بر سر کار آورند که تحت امر آنها و مطیع سعودی ها باشند. دقیقا مانند برخی کشورهای عربی که خود را واجب الاطاعه آل سعود می دانند.

لذا اکثر علماء مسلمان معتقدندکه بهتر است عربستان سعودی بحیث رهبر جهان اسلام برخی عملکرد طالبان را که مغایر اساسات دین مبین اسلام است برای همگان روشن سازد، نه اینکه باعث ترویج افکاری شود که نتیجه اش حمله انتحاری و کشتار مردم بی گناه می باشد و یا به نظامیان خود دستور دهد تا دست از تخریب مساجد و سوزاندن قرآنها در بحرین بردارند.

همچنین شواهد و اسناد تاریخی نشان می دهند که مهم‌ترین عاملی که غرب و رژیم صهیونیستی در بین مسلمانان برای دامن‌زدن به جنگ شیعه و سنی دارد، آل‌ سعودی می باشد که سالها روی این خاندان کار شده است . آمریکایی‌ها چون نمی‌توانند خود آشکارا در بحث فیمابین مذاهب اسلامی سخن‌پراکنی کنند، از آل سعود به عنوان منادی و بلندگویی برای بیان نظرات خود استفاده می کنند.

با تمام این تفاصیل باید خطاب به دولتمردان افغانستان گفت که به عربستان از دیدگاهی نگاه نمایند که قصد دارد منافع خود و اربابانش را در کشور ما پیاده نمایند دقیقا مثل پاکستان، نه از دیدگاه محوریت جهان اسلام.


134566

کافر بودن آل خلیفه و آل سعود محرز است

آیت الله جوادی آملی در دیدار تعدادی از علمای بحرین، پس از استماع گزارشی از جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین از جمله تخریب مساجد و آتش زدن قرآن کریم، کشتار مردم مظلوم، دستگیری چهره های تاثیرگذار بحرین و زندانی کردن آنها، ممنوعیت عزاداری و ... تاسف و تاثر عمیق خود را در قبال این جنایت ها اعلام کرد و گفت:

* آل خلیفه و آل سعود و قذافی و صهیونیست ها و آمریکایی ها نه شیعه هستند و نه سنی. کسی که قرآن را آتش می زند، مسلمان نیست، بلکه گرفتار و برده استکبار و صهیونیست و آمریکا شده است؛ اینها حتی وهابی هم نیستند، به خاطر اینکه وهابی ها لااقل قرآن را قبول دارند.


* کسانی که در جریان فجایع آل سعود و آل خلیفه به مقام رفیع شهادت نائل شدند، در واقع از یک زندان آزاد می‌شوند و در روح و ریحان قرار می‌گیرند. وظیفه کسانی که زنده هستند نیز استقامت و بردباری است و ذات اقدس الهی خودشان فرمودند إن تنصروا الله ینصرکم.

نیروهای وابسته به آل سعود و مزدوران حکومت بحرین در جریان حمله به مسجد "الکویکبات" در روستای "الکوره" قرآن ها را به آتش کشیده اند.


* آنچه که وظیفه ماست، گذشته از دعا و صبر و استقامت، بیدارکردن غیرت اسلامی است و وظیفه مسلمانان سراسر جهان این است که با سفرا و کارداران و رجال سیاسی بحرین برخورد تندی داشته باشند.


*کافر بودن آل خلیفه و آل سعود محرز است، برای اینکه آنها علاوه بر تخریب کردن مساجد و حسینیه ها، به قرآن کریم هم رحم نکردند و این کتاب الهی را به آتش کشیدند.


* تز جدایی دین از سیاست باعث بروز بسیاری از مشکلات برای مسلمانان است. سالیان متمادی عده‌ای می‌گفتند که دین از سیاست جداست و در مسائل سیاسی هیچ دخالتی نمی توان کرد. ما گفتیم دین از سیاست جداست ولی سیاست نگفت که من از دین جدا هستم؛ گفت هر وقت خواستم دین و اهل دین را می‌کوبم.


* سیاست های مداخله گرانه آل سعود و ایجاد پایگاه نظامی توسط آمریکایی ها دو محور اساسی حمایت از آل خلیفه است. اگر جوانان مسلمان در بحرین به خروش می‌آمدند می‌توانستند کار آل خلیفه را یکسره کنند، اما لشکرکشی آل سعود به بحرین ابزاری برای سرکوب مسلمانان این کشور شده است. ما باید بیدار باشیم و نگوئیم که دین از سیاست جداست، چون اگر این مسئله را بیان کردیم، آتش بس یکجانبه است.


*بر همه مسلمانان جهان واجب است که مردم مظلوم بحرین را یاری کنند، منتهی حمایت از مردم مظلوم این کشور برای بعضی از مسلمانان واجب عینی و برای بعضی دیگر واجب کفایی است.

134408