جستجو برای یافتن عاملان بمب گذاری لندن

بقایای بسته انفجاری در اتوبوس لندن

پلیس بریتانیا به تحقیقات خود در مورد انفجارهای روز پنجشنبه، 21 جولای، در خطوط مترو و اتوبوسرانی لندن ادامه می دهد.

روز پنجشنبه سه انفجار کوچک در قطارهای متروی لندن و انفجار دیگری در یک اتوبوس شهری روی داد و گفته می شود این انفجارها ناشی از تلاش برای دومین مورد بمب گذاری انتحاری بود اما تنها چاشنی بمب ها منفجر شد و تلفاتی برجای نگذاشت.

از آنجا که برخی از مسافران قطارها و اتوبوس بمب گذاری شده بمب گذاران را دیده اند و تصاویر این افراد در تلویزیون های مدار بسته ایستگاه ها نیز ضبط شده، پلیس امیدوار است با دنبال کردن این سرنخ ها بتواند عاملان این انفجارها را بازداشت کند.

موضوع ارتباط این انفجارها با بمب گذاری های انتحاری روز 7 ژوئیه در شبکه حمل و نقل شهری لندن نیز مورد توجه بوده است.

در انفجارهای دو هفته پیش، پنجاه و شش نفر جان خود را از دست دادند و چند صد زخمی شدند.

به گفته منابع پلیس، عاملان بمب گذاری اخیر نیز، مانند بمب گذاران دو هفته پیش، مواد منفجره را در کوله پشتی های خود جاسازی کرده بودند و در نظر داشتند آنها را در میان مسافران منفجر کنند.

پلیس این احتمال را نیز در دست بررسی دارد که مواد منفجره مورد استفاده بمب گذاری اخیر ممکن است از همان نوعی بوده که در انفجارهای دو هفته پیش به کار رفت اما به دلیل گذشت زمان، کیفیت انفجاری آن تنزل کرده باشد.

همچنین، این نظر نیز مطرح شده که عاملان انفجارهای روز 21 ژوئیه برخلاف بمب گذاران دو هفته پیش یا تجربه کافی در ساخت بمب نداشتند و یا از کمک افراد آزموده در این زمینه برخوردار نبوده اند.

در خبری دیگر، پلیس لندن تایید کرده است که بامداد روز جمعه، 22 ژوئیه، در یکی از ایستگاه های متروی این شهر، ماموران لباس شخصی مردی راهدف گلوله قرار داده و از پای در آورده اند.

به گفته شاهدان عینی، ماموران در تعقیب این فرد بودند که وی به داخل یک کوپه قطار پرید و در آنجا هدف اصابت پنج گلوله قرار گرفت و از پای در آمد.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 مهاجمان لندن 'قصد کشتار داشتند'

سر ایان بلر، رئیس پلیس لندن گفته است که تلاش هایی که روز پنجشنبه برای بمبگذاری در لندن صورت گرفت با هدف کشتار مردم انجام شده است.



آقای ایان بلر گفت شواهدی که در صحنه حوادث به جا مانده است می تواند به تحقیقات پلیس کمک زیادی کند و افزود "تروریست ها از رسیدن به مقصود خود بازماندند."

تصور می شود که این وسایل انفجاری تنها به صورت ناقص و محدود در چهار نقطه از جمله در سه خط قطار زیرزمینی (مترو) و در یک اتوبوس منفجر شد اما کسی در آنها آسیب ندید.

ایان بلر گفت که آمبولانس ها هیچ کس را پس از انفجارها که تقریبا همزمان روی داد به بیمارستان منتقل نکردند.

اما او گفت: "گزارشی دایر بر وجود یک مجروح در یک بیمارستان وجود دارد که ممکن است به این حوادث ارتباط داشته یا نداشته باشد."

یک شاهد عینی در یکی از محل های حادثه دیده گفت صدای انفجاری شنیده و شاهد مردی با یک کوله پشتی بوده است که از صحنه می گریزد.

حملات در حدود ساعت دوازده و نیم ظهر به وقت محلی تقریبا به طور همزمان روی داد.

سه ایستگاه قطار زیرزمینی وارن استریت، شپردزبوش و اووال و یک اتوبوس هدف قرار گرفتند.

شبکه قطار زیرزمینی لندن فورا دچار هرج و مرج شد و جاده های اطراف با محاصره پلیس بسته شدند.

نیروهای امدادی در کنار اتوبوسی که صحنه یکی از حوادث بود

بسیاری از کسانی که در نزدیکی محل های انفجار سکونت دارند هنوز قادر به بازگشت به خانه های خود نیستند و بسیاری از آنها در مراکز محلی منتظر عادی شدن اوضاع هستند.


'گریز از صحنه'

سر ایان بلر گفت این حوادث دارای نشانه های حملات دو هفته قبل لندن است که 56 کشته به جا گذاشت اما هنوز نمی توان درباره ارتباط آنها نتیجه گیری کرد.

وی گفت: "اطلاعاتی که به دستم رسیده نشان می دهد بعضی از وسایل (انفجاری) منفجر نشده است."

کارشناسان اظهار نظر کردند که عدم انفجار این وسایل، اطلاعات خیلی مهمی در اختیار پلیس خواهد گذاشت.

یک شاهد عینی در یکی از قطارها گفت یک صدای "بوم شدید مثل ترکیدن بادکنک اما خیلی بلندتر را شنیده است" و مسافران به واگن همجوار دویدند.

وی افزود: "اما یک مرد هنوز در همان واگن ایستاده بود. وقتی به ایستگاه اووال رسیدیم همه پیاده شدیم و آن مرد پا به فرار گذاشت و از پله های برقی بالا دوید."

به گفته او همه فریاد می کشیدند "کسی جلوی آن مرد را بگیرد."

منابع پلیس به بی بی سی گفته اند که دو نفری که در نزدیکی دفتر نخست وزیری دستگیر شده اند ربطی به این حوادث نداشته اند.

پلیس می گوید چند نفر را تحت تعقیب قرار داده است.

نیروهای مسلح همچنین یک بیمارستان را مورد جستجو قرار داده اند. پلیس در اطراف این بیمارستان نیز مستقر شده است.

تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا و جک استرا، وزیر امور خارجه این کشور در یک جلسه اضطراری در همین مورد شرکت کردند.

نخست وزیر بریتانیا گفته است اینگونه وقایع را نباید دست کم گرفت و هدف از آن، ترساندن مردم است. آقای بلر گفت لازم است که مردم در حد امکان به زندگی عادی خود ادامه دهند.

کن لیوینگستون، شهردار لندن از همه مردم خواسته است اگر اطلاعاتی دارند که می تواند به شناسایی بمبگذاران کمک کند، آن را ارائه دهند. وی گفت زندگی در پایتخت بریتانیا به شیوه معمول ادامه خواهد یافت.

۱۰۱۳۱

قومندان زرداد در لندن به 20 سال حبس محکوم شد



زرداد فریادی، جنگ سالار پیشین افغان( از حزب اسلامی حکمتیار) که روز دوشنبه 18 جولای (دیروز) در دادگاهی در لندن در مورد اتهام های شکنجه، قتل و آدم ربایی در افغانستان مجرم شناخته شد، به 20 سال حبس محکوم شده است.

زرداد فریادی که چهل و دو سال دارد، متهم شده بود که در سالهای آغاز دهه نود میلادی (دوران حکومت مجاهدین بر افغانستان) دست به یک رشته "فجایع" از جمله شکنجه و گروگانگیری زده است.

محاکمه وی، پس از ایک سلسله تحقیقات گسترده پلیسی در کابل و لندن آغاز شد.

شاکیان زرداد، از طریق سفارت بریتانیا در کابل، نوارهای ویدئویی که گفته می شود "شواهدی از جنایات" اوست به دادگاه ارایه کردند.

فریادی، در فاصله سالهای 92 تا 96 میلادی، یک جاده در فاصله کابل پایتخت و جلال آباد در شرق افغانستان را در کنترل داشت.

او سال گذشته نیز به همین جرم در دادگاه بریتانیا محکوم شد، اما هیات منصفه این حکم را نپذیرفت و رای به ادامه دادرسی داد.

دادگاه قبلی زرداد فریادی، به دلیل اینکه هیات منصفه نتوانست در مورد متهم به حکمی دست یابد، بدون نتیجه پایان یافت.

زرداد فریادی، نخستین خارجی است که تحت معاهده بین المللی منع شکنجه و به اتهام اعمال شکنجه در کشوری دیگر، در بریتانیا تحت محاکمه قرار گرفته و محکوم شد.

دادستان مدعی شده بود که فریادی، در اوایل دهه 90 میلادی، سیاست اعمال شکنجه علیه شهروندان را در در منطقه تحت کنترل خود در اطراف کابل اجرا می کرد.

مشاور حقوقی دولت بریتانیا زرداد فریادی را متهم کرده بود که به اتفاق سربازانش در حالی که کنترل ایستگاه های بازرسی را در مسیر کابل به پاکستان در دست داشتند، جنایاتی را علیه غیر نظامیان بی گناه مرتکب شده اند.

فریادی که از سال ها قبل مقیم لندن شده، این محکومیت را رد کرده است.

او تا هنگام بازداشتش در لندن، مدیریت رستورانی در همین شهر را بر عهده داشت.

۱۰۰۴۱


عربستان چهارمین کشور واردکننده سیگار

 

عربستان با فروش سالیانه 15 میلیون سیگار چهارمین کشور واردکننده سیگار است.

روزنامه الرایه نوشت:  دولت این کشور هر سال بیش از 8/1 میلیارد ریال سعودی برای وارد کردن سیگار هزینه می کند.


انجمن پزشکی و جراحی عربستان اعلام کرد سرطان ریه رایج ترین سرطان در میان مردان این کشور و عامل اصلی ابتلا به سرطان تا آغاز سال 2006 است.


هزینه تشخیص سرطان ریه ناشی از استعمال دخانیات در عربستان 150 هزار ریال است و مبتلایان با یک میلیون ریال باید به فکر معالجه این بیماری باشند.

۹۹۸۶

چرا طالبان به ملا کشی روی آورده اند؟

اعضای سابق گروه طالبان

در طی بیش از یکسال گذشته شماری از علمای دینی افغانستان، در ولایتهای مختلف این کشور کشته شده اند.

شمار این افراد به بیش از ده تن در ولایتهای غزنی، قندهار، هلمند و پکتیا می رسد که پنج تن از آنها در همین اواخر کشته شده اند.

در گذشته نیز علمای دینی در افغانستان با چنین وضعی مواجه شده اند اما آنچه این مورد را از کشتارهای گذشته متمایز می کند، این است که کشتارگران از نظر فکری از سنخ کشته شدگانند؛ یعنی هر دو گروه، خود را نه تنها مسلمان و قیام خود را بخاطر اسلام می خوانند، بلکه نام طالب العلم را نیز برخود دارند.


رویارویی شاگرد با استاد

این بار طالبان هستند که ملاها یا به بیانی دیگر، کسانی را که بر آنان حق استادی دارند، می کشند.

در اینجا ما شاهد تکرار جریانی هستیم که یادآوری آن بیشتر به یک طنز شبیه است، کشتن استاد به دست شاگرد در تاریخ سیاسی این کشور بی سابقه نیست، همانگونه که تره کی به دست امین کشته شد.

از آن طنز تلخ که بگذریم آیا وقایع اخیر نمایانگر نوعی تضاد ایدئولوژیک میان تندروی و اعتدال است؟ هرچند هواداران تندروی از راه توسل به خشونت، راه حذف فیزیکی طرف مقابل را برگزیده اند، اما طالبان در حدی نیستند که برای توجیه شرعی این روش دلایل فقهی ارائه کنند.

شاید بتوان این کار را نوعی کپی برداری از روش خوارج در صدر اسلام خواند ولی با وجود چنین شباهتی، این تضاد رنگ ایدئولوژیک به معنی واقعی آنرا ندارد.


'علمای سوء'

در شبنامه ای که طالبان در توجیه این تصمیم خویش انتشار داده اند، علمای حامی دولت کرزی "علمای سوء" خوانده شده اند که "بخاطر حمایت از حضور یهود و نصارا در افغانستان، مستحق سزای مرگ هستند".


نظر القاعده در مورد ملاهای مخالف

اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده

در این رابطه حتی نظر نزدیکترین متحد طالبان یعنی القاعده نیز ظاهرا با نظر آنان همخوانی ندارد.

القاعده با استقرار نیروهای آمریکائی در خاک عربستان سعودی مخالف است و دولت سعودی را نیز دولتی "نامسلمان" می داند.

رهبران القاعده بعضی از علمای سعودی از جمله ابن باز و محمد بن الصالح العثیمین را بخاطر عدم مخالفت و یا حمایت از حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان، "علمای سلطان" خوانده اند ولی به کشتن آنان حکم نکردند.

ابومصعب سوری یکی از رهبران القاعده در رساله ای تحت عنوان "فرق میان علمای رحمان و علمای سلطان" نامه های اسامه بن لادن و دکتر سعد الفقیه را که بشکل جواب و اعتراض به فتواهای علمای سعودی نوشته منشتر شده است، اما لحن این نامه ها مودبانه است و حتی به آنان علمای سوء خطاب نشده است.

به نظر می رسد که طالبان این روش را نمی پسندند.


کشتن کسانی که با ملاعمر بیعت کردند

ملا عمر رهبر طالبان

امروزه طالبان کسانی را می کشند که روزگاری قدرت خود را مدیون آنان بودند.

روز چهارم آوریل ۱۹۹۶ بود که بیش از هزار و پانصد تن از "علمای دینی" از سراسر افغانستان در قندهار (مرکز حکومت طالبان) گردهم آمدند تا با ملامحمد عمر رهبر طالبان به عنوان "امیرالمومنین" بیعت کنند.

شمارش معکوس برای سقوط حکومت مجاهدین به رهبری برهان الدین ربانی که کابل پایتخت را در اختیار داشت آغاز شده بود اما طالبان می دانستند که فتح کابل به معنی سقوط تمامی افغانستان بدست آنان نیست.

رخنه در شمال (حوزه نفوذ متحدان آقای ربانی) کار دشواری بود و طالبان باید از برای تصرف شمال افغانستان پس از سقوط کابل آمادگی می گرفتند.

مراسم بیعت، با بلند کردن دست انجام پذیرفت و ملامحمد عمر "امیرالمومنین" لقب گرفت.

هیچکس (از حاضران در مجلس) اعتراضی به این امر نداشت که چرا این عنوان فرامرزی که به معنی رهبری بر همه مسلمین جهان است به کسی داده می شود که هنوز بر نیمی از خاک کشور خود نیز مسلط نیست.

بیعت جمعی از اتباع خارجی به خصوص عربها با ملامحمد عمر در این محفل، برای عده ای تا حدی جوابگوی این سوال بود.

پس از پایان مراسم بیعت و فریادهای الله اکبر، صدای فریادی بگوش رسید، این فریاد از مولوی احسان الله احسان بود که با صدای بلند از علمای دینی خواهان فتوای مشروعیت ادامه جنگ علیه حکومت آقای ربانی ربانی شد.

هزار و پانصد تن حاضران مجلس، همه با اتفاق به مشروعیت جنگ علیه حکومت آقای ربانی که آن را "حکومت شر و فساد" می خواندند فتوا دادند.

مولوی احسان بعد از تصرف کابل بدست طالبان به ریاست بانک مرکزی گماشته شد و در حمله اول به مزارشریف کشته شد.

این هزار و پانصد تن، بخشی از "علمای دینی" افغانستان بودند اما حتی آن دسته از علمای دینی که تا آن زمان با طالبان رابطه خوبی نداشتند و در این جریان شرکت نکردند، بعد از این گردهمائی از مخالفت علنی با گروه طالبان دست برداشتند.

به نظر می رسید که در تاریخ افغانستان هیچگاه علمای دینی خود را تا این حد به پایه های حاکمیت دولتی در این کشور نزدیک احساس نکرده بودند.

این نخستین باری نبود که علمای دینی در مورد یک مساله مهم که جنبه سیاسی داشت، به صدور فتوا می پرداختند.


'علمای سو' در دوران مجاهدین

پس از کودتای کمونیستی در آخرین سالهای دهه هفتاد میلادی، این علمای دینی بودند که فتوای جهاد علیه حکومت تره کی را صادر کردند.

دولت نورمحمد تره کی که به اهمیت نقش علمای دین در تحریک احساسات مردم آگاه بود به جای اینکه با آنها مدارا کند به کشتار آنان پرداخت و در نتیجه آن رژیم مورد تکفیر علما قرار گرفت.

با سقوط حفیظ الله امین، ببرک کارمل با در پیش گرفتن راه مدارا سعی در جلب حمایت علمای دینی کرد و اداره ای را به نام شئون اسلامی به وجود آورد که در آن جمعی از علمای دینی را سازمان داد.

وظیفه این جمع، توجیه حضور نظامی اتحاد شوروی در افغانستان و اثبات مشروعیت رژیم حاکم بود.

احزاب مجاهدین اعضای "شئون اسلامی" را "علمای سوء" خطاب می کردند اما هیچ یک از این احزاب جهادی به صورت مشخص به کشتن آنها فتوا نداد.

با گذشت زمان و ادامه جنگ، جمعی از همان علما هم به پاکستان رفتند و در کنار مجاهدین قرار گرفتند.


علمای دینی در شواری حل و عقد

بعد از سقوط دولت دکتر نجیب الله، برهان الدین ربانی هم سعی در جلب حمایت علمای دینی از دولت خود کرد که در شورایی به نام حل و عقد جمعی از آنان عضویت داشتند.

رهبری طالبان نیز در مقاطع مختلف از دوران حاکمیت این گروه با گردآوردن علمای دینی سعی کرد تا به فیصله های فردی خود مهر تائید جمعی بزند، از جمله در مورد تهدید ایران و مانور این کشور در مرز با افغانستان و فشار آمریکا بر طالبان برای سپردن اسامه بن لادن به آن کشور.

اما طالبان بخاطر دست زدن به تندروی هایی که از نظر بسیاری از علما "غلو در دین" تلقی می شد، به تدریج حمایت علما را از دست دادند و هر بار تعداد کمتری از آنچه با ملامحمد عمر بیعت کرده بودند، در چنین گردهمایی ها یی حاضرمی شدند.

در همین دوره، عده ای از علمای مربوط به تنظیم ها (احزاب) جهادی که به اقدامات طالبان به نظر شک می نگریستند، در پیشاور پاکستان به تشکیل شورای علما دست زدند که رهبری آن را مولوی فضل الهادی شینواری (رییس کنونی شورای سراسری علما و دادگاه عالی افغانستان) به عهده داشت.


شورای علما در حکومت پس از طالبان

پس از سقوط طالبان، به پیشنهاد آقای شینواری که اینک قاضی القضات کشور نیز بود، زلمی خلیل زاد، سفیر سابق آمریکا در افغانستان، از مفکوره تقویت شورای علما برای مقابله با تبلیغات طالبان در میان مردم حمایت کرد و این شورا با حمایت مالی که از آن صورت گرفت در سراسر افغانستان وسعت یافت و "شورای سراسری علمای افغانستان" نام گرفت.

گفته می شود که تعداد اعضای این شورا به سه هزار نفر می رسد، جالب ترین نکته در ترکیب شورای سراسری علما این است که بخشی از اعضای آن در گذشته از حامیان طالبان بودند که با ملامحمد عمر بیعت کرده و از جنگ طالبان علیه جبهه متحد حمایت می کردند.

بنابراین به نظر می رسد که اکنون یاران سابق بیش از دیگران مورد خشم طالبان قرار گرفته اند.

وظیفه اعضای این شورا در گام نخست مقابله با تبلیغاتی است که علیه حضور نیروهای خارجی در افغانستان توسط مخالفین به خصوص القاعده و طالبان صورت می گیرد.


'آمریکاییها برای بازسازی آمده اند، نه برای اشغال'


سرباز آمریکایی در افغانستان

این شورا باید به مردم تفهیم کند که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان که به فیصله شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفته با اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی در دهه هشتاد میلادی هیچ شباهتی ندارد.

توجیه این است که این نیروها نه برای اشغال بلکه برای بازسازی آمده اند.

بنابر این هدف شورای سراسری علمای افغانستان با اهدافی که طالبان به دنبال آن هستند، در تضاد کامل است.

طالبان می دانند که مردم به سخنان علمای دین اهمیت قایلند و رواج این باور در میان روستائیان که نیروهای خارجی نه به منظور اشغال بلکه برای کمک به افغانستان آمده اند، تا چه حد می تواند راه جلب حمایت مردمی از طالبان را که سخت به آن نیازمندند سد کند.

بنابراین به نظر طالبان، بزدارنده ترین عمل، کشتن اعضای این شورا است.

مهمترین تاثیر منفی کشتن "ملا" بوسیله "طالب" این خواهد بود که تمایل به کسب علوم دینی در جامعه تضعیف خواهد شد و شاید دیگر کمتر کسی جرئت کند فرزند خود را به مدرسه دینی بفرستد.

آقای مژده 
 
وحید مژده

آقای مژده پس از فروپاشی طالبان (به مدت سه سال)، سخنگوی دادگاه عالی افغانستان به ریاست مولوی فضل الهادی شینواری شد و اکنون به کارهای پژوهشی می پردازد.

وحید مژده کتابی در مورد پنج سال حاکمیت طالبان بر افغانستان نوشته و خود وی نیز، کارمند شورای علمای افغانستان (پس از طالبان) بوده است.


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

هفت پلیس در جنوب افغانستان کشته شد

نیروهای وابسته به طالبان

"شورشیان گروه طالبان" یک پاسگاه پلیس در جنوب افغانستان را هدف حمله قرار داده و آنگونه که مقامات محلی می گویند، در این حمله دست کم هفت تن از افراد پلیس کشته و پنج تن دیگر مجروح شده اند.

یک مقام محلی در ولایت جنوبی قندهار گفت که این درگیری در منطقه "کاریز" ولسوالی شورابک قندهار روی داده و در آن شماری از شورشیان مهاجم نیز کشته شده اند.

مقامات محلی گفته اند که چهار جسد وابسته به گروه طالبان در محل نبرد باقی مانده اما آنان شمار تلفات طالبان در این درگیری را بیش از این می دانند.

در همین حال، عبدالطیف حکیمی، فردی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند گفته است که در این درگیری تنها دو تن از افراد وابسته به آنان کشته شده اند. آقای حکیمی همچنین شمار کشته شدگان نیروهای امنیتی افغانستان را یازده تن اعلام کرد.

او همچنین ادعا کرد که نفرات وابسته به گروه طالبان دو پاسگاه امنیتی را در این ولسوالی پس از تصرف به آتش کشیده اند.

اما این ادعاها از سوی نیروهای امنیتی افغان تایید نشده است.

آقای مجید، ولسوال شورابک به خبر نگاران گفته است که افراد مهاجم از منطقه "گلستان" پاکستان وارد این ولسوالی شده بودند.

در این حال، خبرنگار بی بی سی از محل می گوید که گروهی از شورشیان وابسته به طالبان در ولایت زابل، ملک آغا، یکی از سران قومی را با چهار تن دیگر از منزلش ربوده و بعدا او را به قتل رسانده اند.

چهار فردی دیگر، از بستگان ملک آغا هستند که به قول سخنگوی طالبان، "محاکمه این افراد هنوز ادامه دارد."

ملک آغا که قبلا به حیث ولسوال ولسوالی "اته غر" ولایت زابل کار می کرد، از جمله حامیان دولت مرکزی افغانستان بود.

یک مقام پلیس در زابل گفته است: "ملک آغا مخالف تحریک طالبان بود."


"تابستان خونین"

به باور کارشناسان امور، تابستان امسال، از جمله خونین ترین روزها برای افغانستان پس از جنگ بوده است.

بر اساس برخی گزارش ها، ظرف ماه های گذشته بیش از ۷۰۰ تن به ویژه در مناطق جنوب و شرق افغانستان در نبردهای مسلحانه میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

نظامیان آمریکایی و مقامات افغان هشدار داده اند که خشونت ها قبل برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان که قرار است در سپتامبر امسال برگزار شود، شدت خواهد گرفت.

اخیرا عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع افغانستان گفت که حملات شورشیان مخالف دولت در افغانستان "بیشتر از آنچه بود که قبلا پیشبینی می شد."





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 شمار کشته شدگان انفجار مصیب به 60 نفر رسید 

ماموران عراقی

 وقوع یک انفجار انتحاری در شهر مسیب در جنوب بغداد دست کم 60 کشته و بیش از 80 مجروح برجای گذاشته است. 

شخص بمبگذار، بمب همراه خود را در نزدیکی یک تانکر سوخت منفجر کرد و در نتیجه آن، تانکر نیز منفجر شد.

این بمب در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان منفجر شد و ساختمان های اطراف را تخریب کرد.
به گفته پلیس، تعداد مجروحان آنچنان زیاد است که آمبولانس ها مجبور شده اند آنها را به شهرهای مجاور منتقل کنند.

در همین حال، در شهر موصل در شمال عراق نیز چهار افسر پلیس در اثر یک حمله انتحاری با بمب کشته شده اند.

بمبگذار موصل، بمب همراه خود را در یکی از پاسگاه های پلیس شهر منفجر کرد.

انفجار مسیب که خونبارترین حمله طی دو ماه گذشته محسوب می شود، در ادامه خشونتهای هفته گذشته رخ داد که با شانزده حمله انتحاری در بغداد، 100 کشته برجای گذاشته بود.

تنها در روز جمعه، ده بمبگذار انتحاری در موجی از حملات به نقاط مختلف این شهر، خود را منفجر کردند.

در اطلاعیه ای که پس از این انفجارها در اینترنت منتشر شد، شاخه القاعده عراق گفت که رهبر این گروه پیکارجو، ابومصعب زرقاوی از آنان خواسته است تا حملات  خود را تشدید کنند. 

پیش از این در روز شنبه، سه سرباز بریتانیایی در مرکز شهر عماره در جنوب شرقی عراق، با انفجار بمبی که کنار جاده کار گذاشته شده بود، جان خود را از دست دادند.

ساکنان شهر مسیب که در 60 کیلومتری بغداد و در نزدیکی کربلا واقع شده، از پیروان مذاهب گوناگون هستند و اکثریت مردم را شیعیان تشکیل می دهند.

ریچارد گالپین، گزارشگر بی بی سی در بغداد می گوید که در گذشته بمبگذاریهای دیگری در این شهر رخ داده بود اما هیچکدام در این ابعاد نبوده اند.

یاس خدایار، رئیس پلیس مسیب به خبرگزاری رویتر گفت: "این روز سیاهی در تاریخ این شهر است."

گمان می رود، عامل حمله شهر مسیب با انفجار مواد منفجره، تانکر سوختی را که نزدیک یک مسجد و بازار بوده به آتش کشیده است.

یکی از مقامات وزارت کشور عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که این انفجار، باعث آتش سوزی در خانه های محل شده و خسارات شدیدی برجای گذاشته است.

پلیس می گوید شمار مجروحان چنان زیاد بوده که آمبولانسها ناچار شدند زخمی ها را به بیمارستانهایی در شهرهای اطراف منتقل کنند.

پلیس اسامی بمبگذاران لندن را تایید کرد

از چپ به راست: حسیب حسین، جرماین لیندسای(با کلاه تیره)، محمد صدیق خان (با کلاه روشن) و شهزاد تنویر

پلیس تصویری از چهار عامل بمبگذاریهای لندن را هنگام خروج از ایستگاه لوتون و حرکت به سوی هدفهای بمبگذاری خود منتشر کرده است. این تصویر از دوربینهای مداربسته به دست آمده است.

مسئولان پلیس همچنین برای نخستین بار نام این چهار بمبگذار را به طور رسمی تایید کرده اند.

تصویر محمد صدیق خان، 30 ساله، جرماین لیندسای، 19 ساله، حسیب حسین، 18 ساله و شهزاد تنویر، 22 ساله در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح روز پنجشنبه هفتم ژوئیه در لوتون گرفته شده است.

سه بمب در خطوط قطار زیرزمینی لندن در ساعت هشت و پنجاه دقیقه منفجر شدند و بمبی که در اتوبوس قرار داشت در ساعت 9 و 47 دقیقه منفجر شد. پنجاه و پنج نفر از جمله چهار بمبگذار در این حملات کشته شدند.

این تصویر به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آخرین اقدامات و تحرکات این چهار نفر انتشار یافته است.

پیتر کلارک، سرپرست بخش مبارزه با تروریسم پلیس گفت: "تحقیقات از جنبه های مختلفی ادامه دارد، اما ما بابت اطلاعاتی که مردم در پاسخ به درخواستهای پیشین ما ارائه داده اند، سپاسگزاریم."

آقای کلارک افزود: "با وجود این، ما همچنان نیاز داریم تا درباره این چهار نفر و اقداماتشان، چه در صبح روز بمبگذاری و چه در روزها و هفته های پیش از آن، بیشتر بدانیم."

گمان می رود که حسیب حسین مسئول بمبگذاری در اتوبوس که به مرگ 13 نفر انجامید بوده، صدیق خان انفجار اجور رود را که شش کشته داشت انجام داده، تنویر مسئول بمبگذاری آلدگیت و کشته شدن شش نفر و لیندسای مسئول انفجار کینگز کراس که 26 کشته برجای گذاشت بوده است.

در تحولاتی دیگر:

پیشتر، تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا گفت زمان آن فرا رسیده که در برابر "ایدئولوژی شریرانه"ای که در پس بمبگذاریهای لندن و سایر حملات مشابه قرار دارد، ایستادگی شود.

او گفت چنین خشونتی، پاسخی به هیچ بی عدالتی یا سیاست بخصوصی نیست بلکه "تعصبی" است که باید با آن مقابله شود.

نخست وزیر بریتانیا به اعضای حزب کارگر گفت که این "سوءتفاهمی مصیبت بار" خواهد بود که تصور شود اگر جهان توسعه یافته رفتارش را عوض کند، افراط گرایان به شیوه متفاوتی عمل می کنند.

"ارتباط با عراق"

آقای بلر افزود: "اگر گرفتاری فلسطینیان آنان را بر می انگیزد، پس چرا هربار که به نظر می رسد اسرائیل و فلسطین به پیشرفتی دست یافته اند، همین ایدئولوژی مرتکب خشونتی می شود که امیدها را به یاس مبدل می سازد؟"

وی گفت: "اگر انگیزه آنها افغانستان است، چرا افغانهای بیگناه را در مسیر نخستین انتخابات تاریخشان قربانی انفجار می کنند؟"

آقای بلر گفت:" اگر وضعیت عراق مشوق آنها در انجام چنین کارهایی است، پس چرا مردم عراق نیز با همین ایدئولوژی کشته می شوند؟ واقعه یازدهم سپتامبر به تلافی چه مسئله ای رخ داد؟"

اما برخی از اعضای حزب کارگر از ارتباط میان جنگ عراق و انفجارهای لندن صحبت کرده اند.

جان مک دانل، از نمایندگان حزب حاکم کارگر گفته است: نمی توان تصور کرد که جنگ عراق انگیزه ای برای انفجارهای لندن نبوده است.

وی گفت: تا زمانی که بریتانیا در اشغال عراق مشارکت دارد، تروریست هایی که افراد را به کار می گیرند و آنها را استخدام می کنند، در صدد جذب جوانان احساساتی خواهند بود.

کلر شورت، وزیر سابق کابینه نیز به خاطر جنگ عراق از مقام خود استعفا داد، به یک شبکه تلویزیونی بریتانیا گفته است "تردید ندارد" که انفجارهای لندن با جنگ عراق مرتبط است.

"خانم شورت گفت: ما در قتل عام غیرنظامیان عراق دخیلیم و در خاورمیانه از سیاستی حمایت می کنیم که به فلسطینی ها حس سیاست های دوگانه را می دهد و موجب خشم آنها می شود."

۹۹۸۱

 بریتانیایی بودن مظنونین انفجارها کلارک را بهت زده کرد

پلیس در لیدز

چارلز کلارک، وزیر کشور بریتانیا گفته است شناسایی سه فرد مسلمان اهل شمال انگلستان به عنوان مظنونین بمبگذاری های هفته گذشته لندن نشانگر اهمیت این موضوع است که باید از حرکت مسلمانان به سوی تندروی جلوگیری کرد.

آقای کلارک در مصاحبه یی گفت یکی از نکات حائز اهمیت در این مورد این است که جامعه مسلمانان بریتانیا و کل جامعه این کشور باید با نوعی از ایدئولوژی بنیادگرایانه به مقابله برخیزند که افراد را تشویق می کند بمب همراه خود را در یک قطار پر از جمعیت منفجر کنند.

چارلز کلارک گفت تمام توان خود را به کار خواهد بست تا روش زندگی بریتانیایی در بریتانیا حفظ شود و با کسانی که مروج ایدئولوژی مخالفت با آن هستند، مقابله خواهد کرد.

وی افزود انگیزه یک تندروی اینچنینی، نمی تواند فقر باشد و جامعه باید افرادی را که از این تندروی حمایت می کنند، مورد حمله قرار دهد.

وزیر کشور بریتانیا گفت توانایی های اطلاعاتی بریتانیا نیز باید تقویت شود و اطلاعاتی که شرکت های مخابراتی در مورد مکالمات تلفنی دارند، وسیله ای حیاتی در شناسایی ارتباطات میان افراد است.


نشست وزیران کشور اتحادیه اروپا

در همین حال، وزیران کشور اتحادیه اروپا امروز، چهارشنبه 13 جولای، در بروکسل دیدار و درباره راه های توسعه همکاری برای جلوگیری از بروز حملاتی همانند انفجارهای هفته پیش لندن صحبت می کنند.

چارلز کلارک ریاست این ملاقات را بر عهده خواهد داشت.

احتمال دارد آقای کلارک خواستار وضع مقررات مشترک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تبادل و کسب اطلاعات از مکالمات تلفنی و نامه های الکترونیک افراد شود.

همچنین احتمال دارد که وزیران کشور حاضر در این اجلاس، درباره تبادل اطلاعات در مورد مسافران هواپیماها و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد برای سلاح ها و مواد انفجاری مفقود شده گفتگو کنند.

اما سیاستمداران برخی از کشورهای اروپایی نگرانند که اتخاذ اینگونه تدابیر باعث کاهش آزادی های فردی شود. آنها همچنین نگران هزینه اتخاذ این تدابیر و میزان تاثیرپذیری آنها هستند.


پلیس به دنبال طراحان انفجارها است

یکی از بستگان یکی از مظنونین بمب گذاری های اخیر لندن که در شهر لیدز در شمال انگلستان دستگیر شده، همچنان در بازداشت است. قرار است وی امروز مورد بازجویی قرار گیرد.

شورای مسلمانان بریتانیا گفته است از اینکه مسلمانان جوانان بریتانیایی مظنون به این بمبگذاری ها شده اند، شدیدا دچار تعجب شده است.

اقبال ساکرانی، رییس شورای مسلمانان بریتانیا گفت دین اسلام هرگز توجیه گر اقدامات شیطانی بمبگذاران نیست.

شهر لیدز دارای جامعه بزرگی از مسلمانان است و یکی از ماموران بلندپایه پلیس که در این تحقیقات شرکت دارد، خواستار آرامش مردم شده است.

از روز پنجشنبه که چهار انفجار لندن به کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شد، در تعدادی از شهرهای بریتانیا به مساجد حمله شده است.

گفته می شود سه فرد مظنون که همگی بریتانیایی بوده اما ریشه آنها به پاکستان برمی گردد، در انفجارها کشته شده اند. از سرنوشت چهارمین نفر هنوز اطلاعی در دست نیست.

پلیس در صدد دستگیری تمامی افرادی است که به لحاظ تجهیزات یا رفت و آمد به مظنونین کمک کرده اند یا کمک مالی در اختیار آنها قرار داده اند.

پلیس همچنین می خواهد سرنخ مواد انفجاری را که در شهر لیدز و همچنین در شهر لوتون در نزدیکی لندن کشف کرد، پیدا کند.

برای شناسایی این چهار مظنون، از اطلاعات بسیار دقیق و روش های علمی کشف جرائم استفاده شده است.

مقامات پلیس به خبرنگاران گفته اند اطمینان دارند که بمبگذاران به تنهایی و راسا اقدام نکرده اند.

۹۸۷۱


 رییس شورای علمای ولایت هلمند کشته شد 
 
گروهی از افراد مسلح، صبح روز چهارشنبه ۱۳ جولای، مولوی صالح محمد، رییس شورای علمای ولایت هلمند را به ضرب گلوله کشته اند.

مقامات محلی امنیتی گفته اند که مولوی صالح محمد زمانی در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند هدف حمله مردان مسلح موتورسیکلت سوار قرار گرفت که به سوی یک مسجد در حرکت بود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما در گذشته گروه طالبان مسئولیت انجام حملات مشابه را به عهده گرفته اند.

یک مسئول امنیتی در هلمند گفته است که آنان یک نفر را به اتهام دست داشتن در کشتن مولوی صالح محمد بازداشت کرده اند.

او از آغاز بازپرسی از این فرد نیز خبر داد اما در مورد نتایج ابتدایی این تحقیقات چیزی نگفت.

قتل مولوی صالح محمد، چهارمین مورد حمله به علمای مذهبی حامی دولت افغانستان ظرف حدود دو ماه گذشته در این کشور است.

مولوی عبدالله فیاض، مولوی محمد نبی مصباح و مولوی آغا جان، از مسئولان ارشد شورای علمای افغانستان بودند که ظرف این مدت عمدتا در ولایات جنوب و جنوب شرقی افغانستان کشته شدند.

رژیم طالبان در اواخر ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان فرو پاشید و بقایای این گروه هنوز در مناطق مختلف این کشور به اجرای حملات علیه دولت افغانستان و نظامیان آمریکایی دست می زنند؛ اما در این مدت کشتن چهره های مذهبی در افغانستان چندان معمول نبوده است.

مولوی عبدالله فیاض که ریاست شورای علمای افغانستان را به عهده داشت و حمایت گسترده علمای افغانستان را از حامد کرزی رییس جمهور این کشور اعلام کرده بود، اولین عضو شورای علمای افغانستان بود که از سوی شورشیان گروه طالبان در ولایت قندهار به قتل رسید.


 تصادم قطار در پاکستان بیش از 100 کشته برجای گذاشت

صحنه تصادم در گوتکی

پلیس پاکستان می گوید در اثر تصادم سه قطار در جنوب این کشور دست کم 120 نفر کشته و تعداد بیشتری مجروح شده اند.

این سانحه در یکی از مناطق دورافتاده ایالت سند و در حالی رخ داد که قطاری که از لاهور به سوی کراچی در حرکت بود، با سرعت به پشت یک قطار ساکن برخورد کرد.

پس از آن، واگن ها در خط آهن و در مسیر حرکت سومین قطار که یک قطار سریع السیر بود، واژگون شدند.

یکی از خبرنگاران در ایالت سند پاکستان می گوید هر سه قطار مملو از مسافر بود.

امدادگران حاضر در صحنه تلاش می کنند مردم را از میان تکه پاره های واگن ها بیرون بیاورند.

پلیس هشدار داده است که تعداد کشته شدگان ممکن است به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

این سانحه در نزدیکی شهر گوتکی، واقع در 400 کیلومتری شمال شرقی کراچی رخ داده است.

انفجارهای لندن چند کشته و زخمی برجای نهاده است 


 

در اثر وقوع یک رشته انفجار در چند ایستگاه قطار زیر زمینی و دست کم دو دستگاه اتوبوس در لندن در ساعات بامداد روز پنجشنبه، 7 ژوئیه، حداقل دو نفر کشته و چندین تن زخمی شده اند.


نخستین گزارش حاکی از وقوع انفجار در ایستگاه قطار زیرزمینی لیورپول استریت، در مرکز تجاری لندن، بود و سپس وقوع انفجارهایی در چند ایستگاه مترو در مناطق مرکزی شهر و انفجاری در دو دستگاه اتوبوس در یکی از میدان های غرب و در مرکز تجاری شهر گزارش شد.


گزارش های خبری از وقوع دست کم هفت مورد انفجار خبر داده اند هرچند چارلز کلارک، وزیر کشور، در سخنان خود در پارلمان وقوع چهار مورد انفجار، از جمله در یک دستگاه اتوبوس را رسما تایید کرد.


در جدیدترین گزارش ها، آمار زخمی های این انفجارها حدود یکصد و پنجاه نفر ذکر شده است.

در مورد انفجار در اتوبوس، احتمال عملیات انتحاری مطرح شده اما مورد تایید قرار نگرفته است.


پلیس ترابری شهر لندن در ابتدا اعلام داشته بود که احتمالا انفجارها ناشی از بروز اختلال در شبکه برق رسانی خطوط مترو بوده اما سپس رییس پلیس لندن گفت اجرای عملیات بمب گذاری هماهنگ در دست بررسی است.


سازمان های امدادرسانی برای کمک به مصدومین و محافظت از مناطق مرکزی شهر به این محلات اعزام شده اند و به منظور تسهیل برقراری ارتباط های اضطراری، بخشی از خدمات تلفن همراه برای مدتی قطع شد.




پلیس لندن از ساکنان شهر خواسته است از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری ورزند و خدمات حمل و نقل عمومی در مرکز شهر به طور کامل متوقف و مناطق اطراف آن دچار اختلال جدی شده است.

همزمان، از قول منابع عرب که فعالیت های شبکه القاعده را زیر نظر دارند نقل شده که به احتمال زیاد، عملیات روز پنجشنبه به دست عوامل شبکه القاعده به اجرا در آمده است.


 
هدف تروریستها


تونی بلر، نخست وزیر، در سخنانی که از شبکه رادیو و تلویزیونی بریتانیا پخش شد تروریست ها را عامل این حملات معرفی کرد.


وی گفت هدف حمله کنندگان به وضوح تحت الشعاع قرار دادن اجلاس کشورهای گروه 8 بوده که به منظور بهبود وضع جهان از جمله کمک به کشورهای فقیر برگزار می شود.

 وی افزود که تروریست ها باید بدانند که اراده کشورهای آزاد برای دفاع از ارزش های خود نیرومندتر از عزم تروریست ها برای قتل مردم بی گناه به منظور تحمیل نظراتشان بر جهانیان است.


آقای بلر گفت که در نظر دارد محل اجلاس در اسکاتلند را ترک کند و برای رسیدگی به این مساله به لندن سفر کند اما اواخر روز برای ادامه مذاکرات به اسکاتلند باز می گردد.


وی قبل از ترک اسکاتلند همراه با رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه 8 در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.


نخست وزیر بریتانیا در این کنفرانس خبری بیانیه ای را به نمایندگی از سوی شرکت کنندگان در اجلاس قرائت کرد.


در این بیانیه، بمب گذاری در لندن اقدامی وحشیانه توصیف شده و عزم کشورهای گروه 8 برای شکست تروریسم مورد تاکید قرار گرفته است.


آقای بلر گفت که حملات لندن تنها علیه بریتانیا صورت نگرفته بلکه حمله به تمامی کشورهای گروه 8 و تمامی مردمان متمدن در سرتاسر جهان محسوب می شود.


جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا نیز در سخنانی گفت که مبارزه علیه تروریسم ادامه دارد و مرتکبین یافته و تسلیم عدالت خواهند شد.


وی گفت که عقاید تروریست ها بر نفرت مبتنی است اما آنان سرانجام شکست خواهند خورد.

 

 

گروه‌ القاعده‌ در اروپا  بر عهده‌ گیرنده‌ مسئولیت‌ انفجارهای‌ امروز لندن 

 
به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ آلمان‌ از دوبی‌ گروه‌ وابسته‌ به‌ شبکه‌ القاعده‌ موسوم‌ به‌ ‌‌ جهاد القاعده‌ در اروپا ‌‌ در پایگاه‌ اینترنتی‌ مسئولیت‌ انفجارهای‌ امروز پنج‌ شنبه‌ در لندن‌ را بر عهده‌ گرفت‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر در بیانیه‌ اینترنتی‌ این‌ گروه‌ امده‌ است‌ انفجارهای‌ امروز لندن‌ در پاسخ‌ به‌ جنایات‌ انگلیس‌ در عراق‌ و افغانستان‌ صورت‌ گرفت‌ زیرا زمان‌ آن‌ فرا رسیده‌ بود تا از دولت‌ صلیبی‌ و صهیونیست‌ بریتانیا انتقام‌ گرفته‌ شود‌.

گروه‌ جهاد القاعده‌ اعلام‌ کرد افراد شجاع‌ ما پس‌ از مشقت‌ های‌ فراوان‌ موفق‌ شدند این‌ ماموریت‌ را با موفقیت‌ انجام‌ دهند.

این‌ گروه‌ به‌ دانمارک‌ و ایتالیا نیز هشدار داد مجازات‌ مشابه‌ در انتظار آنها است.



 تصویری از انفجارهای لندن




















۹۷۴۰

 رهبران پاکستان پرده از نیات قلبی شان برمی دارند

 

 وزیر اطلاعات پاکستان ، شیخ رشید احمد ، باردیگر به دولت افغانستان حمله نمود و گفت که مردم افغانستان بدلیل اینکه دولت این کشور شکست خورده است ، به طالبان رجوع کرده اند .

به نظر تحلیلگران درروز های اخیر ، این نخستین باری نیست که مقامات بلند پایه این کشور ، دست به تحریکات علیه جمهوری اسلامی افغانستان می زنند واقعیت اینست که فصل خونین دیگری از کارزار مداخلات پاکستان در کشور ما گشوده شده است . این کارزار دارای چند جبهه خونین است .

در جبهه نظامی اتباع پاکستان ، بقایایی القاعده و افراطیان طالب ، تجهیز و مسلح ساخته می شوند .اینان شبانه از مرزهای کشور ما میگذرند اهداف اصلی انها کشتار و قتل عام زنان و مردان این کشور و نیروهای سازنده گی است. تداوم سیاست سرزمین سوخته که زمامداران پاکستان طی سه دهه گذشته برعلیه کشور ما دنبال میکنند ، یکی دیگر ا زاهداف این خراب کاران میباشد ، در همین راستاست که شفاخانه ها ، مکاتب و بناهای دولتی و شخصی در کشور ما مجددا" ویران ساخته می شود .

درجبهه تبلیغات ، شیخ رشید احمد سردمدار دستگاه دروغ پردازی مداخله گران پاکستانی در کشور ما می باشد .

اگر دیگر سیاستمداران پاکستانی در کارزار تبلیغاتی شان ، در تلاش شستن دست های خونین طالبان اند، شیخ رشید احمد ، با تبلیغ و تحریک قوم گرائی و تفرقه افگنی میان مردم افغانستان ، در صدد انست تا در جبهه تبلیغات دست به پیشروی بزند کلمات زهر اگین اقای وزیر ، بیان یک کارزار تبلیغاتی است که مکمل جنگ روانی فرسایشی دستگاه امنیتی پاکستان علیه مردم افغانستان می باشد .

انانی که گیاه و درخت این سرزمین را به تاراج بردند ، بر استخوان مردگان مردم ما رحم نکردند ، تاسیسات صنعتی و نهاد های مخابراتی و مواصلاتی ما را ویران ساختند و براساس اعتراف خودشان ، اردوی مجهز مارا نابود کردند ، امروز باز به تحریک علیه امنیت و صلح در کشور ما می پردازند .

تاریخ و مردم مرز وبوم ما هرگز فاجعه یی را که همسایگان برمردم ما رواداشته اند ، از یاد نخواهند برد وحشت تروریستی ، اعدام های دسته جمعی و هجوم ملخوار القاعده و دهشت افگنان پاکستانی برکشتزارزنده گی جوانان این میهن ، هنوز در حافظه مردم ما بسیار تازه اند.
کشوری که خود گرفتار عقده هویت ملی میباشد و نمیتواند برمشکلات امنیتی ، جدال های قومی و جنگ های فرقه ای غلبه کند و هنری بجزاز تروریست پروری ندارد ، بازدست به مداخله درکشور ما میزند.

افغانستان امروز بسوی ثبات ، امنیت و سازنده گی به پیش میرود مشارکت مردان و زنان این کشور در امور سیاسی و اجتماعی و داشتن حق انتخاب کشور ما را دازای جایگاه خاصی دراین منطقه ساخته است اگر دیروز افسران یک کشور دیگر برای ما وزیر و رئیس تعین میکردند ، امروز این مردم افغانستان می باشند که با رای ازاد خود به نظام ما مشروعیت می بخشند .

بازگشت افغانستان به جامعه بین المللی و جایگاه شایسته کشور ما در مذاکرات و معاملات جهانی و اینکه امروز دولت افغانستان خود به نماینده گی از مردمش با جهان به گفتگو می پردازد ، موجب حسد و رشک انانی میشود که در تاریخ شان همواره افسران یک سپاه فراری بوده اند مردم ما ، امروز در صحنه سیاسی کشور حضور دارند و افغانستان حلقه استراتیژیک صلح ، امنیت و دموکراسی میباشد ما اجازه نمیدهیم تا کاشانه سربلند ما ، خانه ما ، افغانستان عزیز ما به عمق استراتیژیک و به میدان فرار و عقب نشینی دیگران مبدل شود .


۹۷۲۵