اشغال بغداد توسط آمریکا محصول هشت ساعت مذاکره فشرده رژیم صدام با آمریک




یک دیپلمات عراقی در پاریس به شبکه اسلام آن لاین گفت که اشغال بغداد توسط آمریکا محصول هشت ساعت مذاکره فشرده مقامات رژیم با آمریکا بود. آنها در عوض میخواستند امنیت صدام و مشاوران عالی او تضمین شود.  

این دیپلمات که حاضر نشد نام خود را افشا کند گفت: «آمریکایی ها امنیت او را تضمین کردند و به او کمک کردند که از بغداد خارج شود.»  

وقتی از این دیپلمات درباره عللی سوال شد که باعث گردید رژیم عراق بغداد را تسلیم کند، او گفت سناریوی تسلیم شهر به دشمن حتی قبل از حمله آمریکا به عراق تنظیم شده بود و علت آن بی اعتمادی صدام به گارد ریاست جمهوری بود.به علاوه او مطمئن بود آمریکایی ها دیر یا زود بغداد را میگیرند.  

این دیپلمات گفت: به بعضی از واحدها در بصره دستور داده شد که از جنگ بی فایده با نیروهای انگلیسی دست بردارند.  

وقتی از این دیپلمات درباره مقاومت سرسختانه بعضی از سربازان عراقی سوال شد او گفت آنها از دستور سرپیچی کرده و خود تصمیم به جنگ با نیروهای آمریکایی گرفتند.  

او در مورد داوطلبین عرب گفت: آنها از هیچ چیز اطلاع نداشتند و وقتی رسیدند دیدند نیروهای منظم عراق به زانو افتاده اندو آنها تنها هستند.  

ناپدید شدن ارتش عراق در بغداد حالا به یک سوال سمج و موضوع گفتگوی روزانه مردم تبدیل شده است. در 9 آوریل محمد عبدالسلام متخصص مرکز تحقیقات سیاسی و استراتژیک الاحرام به اسلام آن لاین گفت که ورود «مثل آب خوردن» به بغداد را از طریق سه سناریوی احتمالی میتوان توضیح داد ، که یکی از آنها توافقنامه با سران گارد ریاست جمهوری و هموار کردن راه آنها برای به زمین گذاشتن اسلحه بدون مقاومت است.  


گرفته شده از   بی عنوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد