اعضای کمیسیون تدقیق قانون اساسی در جمع خبرنگاران


هیات تدقیق قانون اساسی متشکل از 4 نفر روز چهارشنبه 18 سرطان در دفتر ساحوی قانون اساسی در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی به بحث و گفتگو و پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون قانون اساسی و مسائل موجود پرداختند.

محترم محمد صدیق پتمن یکی از اعضای این کمیسیون در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روند اجرایی کارها در افغانستان و همچنین در کشورهای همسایه اظهار داشت: پروسه کاری قانون اساسی در هشت حوزه در داخل و دو حوزه در ایران و پاکستان کار نظر خواهی را آغاز کرده اند و نظرات عموم را ارائه می دهند تا پس از بررسی به پیش نویس قانون اساسی تحویل شود.

محترم سرور دانش یکی دیگر از این اعضا اظهار داشت: انتخاب یک نظام دمکراسی بر مبنای نظرات و آراء مردم و انتخاب رییس جمهور نیز با 60 فی صد آراء و نظرات مردم انجام می شود و حکومت آینده افغانستان را در قانون اساسی، اسلامی پیش بینی کرده واعلام کرد که ما به تمام اقلیتهای مذهبی احترام می گذاریم و آنها نیز می توانند در زیر لقای اسلام در کشور زندگی کنند.

محترم پوهاند محمد طاهر هاشمی عضو دیگری از این کمیسیون، علت تاخیر تهیه و توزیع پرسشنامه ها را مشکلات تکنیکی دانست و افزود: مردم می توانند به این پرسشنامه ها تا زمان تعیین شده پاسخ دهند و این کمیسیون مکلف است که تمام خواسته های مردم را مطرح کند.

ایشان درپایان این کنفرانس مطبوعاتی نقش رادیوها را در داخل افغانستان برای تدوین قانون اساسی مهم ارزیابی کرد و کار آنها را در قبال اطلاع رسانی و آگاهی عامه قابل تقدیر دانست.

در این کنفرانس علاوه بر اعضای کمیسیون تدقیق قانون اساسی، خبرنگارانی از رادیوهای مختلف، بی بی سی، رادیو دری، شبکه اطلاع رسانی افغانستان، رادیو آزادی، ایرنا، صدای افغان و نشریه نسل امروز حضور داشتند.
نظرات 3 + ارسال نظر
اکبری جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:33 http://helmand.persianblog.com

رضاجان سلام. وبلاگت زيباست ومطالب ان زيباتر . موفق باشی باچه وطن

راوی جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 04:29 http://yakbarg.persianblog.com

هموطن گرامی رضا جان سلام . نخستین بار است که به وبلاگ شما آمده ام . مطالب درج شده را با شتاب از نظر گذراندم ، دیدم که خیلی زحمت کشیده اید و مطالب مفیدی را در وبلاگ گذاشته اید . میخواهم بگویم که اگر ممکن باشد شما مانند دیگر وبلاگداران بکوشید که از موجودیت وبلاگ تان همه دوستان با خبر شوند . آسان ترین کار برای آگاه ساختن دیگران این است که شما در وبلاگ های پرشین بلاگ و بلو سکای به وبلاگ هموطنان سر بزنید و پیام بگذارید و حضور خویش در وبلاگستان را اعلام بدارید. حیف است که ازین همه زحمتکشی شما دیگران به درستی اطلاع نداشته باشند. اگر شما به وبلاگ خالی و خلوت من تشریف بیاورید ، در آنجا برخی از پیوند ها به وبلاگ های هموطنان را می یابید. شاد و موفق باشید.

شوقی چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:47 http://shawqi.persianblog.com

سلام بر شما ! انشاالله که در آینده نزدیک مطالب زیبا و دلنشین شما را (البته با اجازه شما) به وبلاگ خود انتقال میدهم و لینک شما را میگذارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد