'جمعیت اسلامی' از کرزی حمایت نمی کند

اعلام حمایت از ربانی شکاف بین کرزی و مجاهدین را بیشتر خواهد کرد








مقامات جمعیت اسلامی افغانستان در کابل اعلام کرده اند که در دولت آینده افغانستان از حامد کرزی رییس دولت انتقالی افغانستان حمایت نخواهند کرد.

مسئولان جمعیت اسلامی که برای بحث و تبادل نظر در کابل گرد هم آمده اند گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده از برهان الدین ربانی که خود را در این پست کاندید خواهد کرد، حمایت می کنند.

آنها همچنین گفته اند، که تا ختم کار دولت انتقالی از این دولت حمایت خواهند کرد.

این مطالب را محمد صدیق چکری از مسئولان جمعیت اسلامی عصر روز شنبه 4 اکتبر در گفتگوی با بخش فارسی و پشتوی بی بی سی اعلام کرد.

آقای چکری گفت: "این مسایل در رشته جلسات فرماندهان ائتلاف شمال که در حال حاضر در کابل جریان دارد، مطرح شده است."

در نشست کابل محمد قسیم فهیم وزیر دفاع ، برهان الدین ربانی، اسماعیل خان والی هرات، ژنرال عبدالرشیددوستم و عطا محمد از فرماندهان شمال ، حضرت علی فرمانده نظامی ننگرهار و برخی دیگر از رهبران و فرماندهان نظامی گروه های سابق جهادی شرکت داشتند.

صدیق چکری گفت که رییس دولت انتقالی صلاحیت مجاهدین در کابینه را کاهش داده است. او به عنوان مثال از کاهش صلاحیت های معاونین ریاست دولت یاد کرد که بیشتر آنها از ائتلاف شمال هستند.

صدیق چکری می گوید: "دولت بیش از چهارصد هزار مجاهد را از ادارات نظامی کنار گذاشته است."

او افزود: "این مجاهدین در حال حاضر بی سرنوشت هستند و دولت آقای کرزی مسئولیت کاریابی برای مجاهدین را دارد." اما ممکن است هدف آقای چکری عمدتا خلع سلاح افراد مسلح است که تحت برنامه دی دی آر، به کمک ژاپن، آمریکا و کانادا، به زندگی غیرنظامی برگردانده می شوند.

آقای چکری موضوع کاریابی برای مجاهدین و مردم را از ضعف های آقای کرزی در دوران حکومتش بر شمرد و گفت: "دولت باید از کمک های وعده داده شده برای بازسازی افغانستان استفاده موثر می کرد."

صدیق چکری در مورد گسترش حوزه فعالیت نیرو های بین المللی یاری امنیت (ایساف) در سایر ولایات افغانستان گفت که آنها از گسترش این نیروها در محلاتی پشتبانی می کنند که در آنجا وضعیت امنیتی متشنج باشد

به گفته آقای چکری در نشست فرماندهان همچنان روی قانون اساسی آینده افغانستان و مشکلات امنیتی بحث و گفتگو شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
یکی دیگر از مهاجرین سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 08:58

خب نکنه مگه تا حالی میکد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد