گزارش روزنامه اسکاتلندی از نقش موساد در حادثه 11 سپتامبر

 

 

نشریه اسکاتلندی از نقش مؤثر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ماجرای یازدهم سپتامبر آمریکا پرده برداشت.  

به گزراش خبر از لندن، هفته نامه «ساندی هرالد» چاپ گلاسگو، با استناد به اسناد و مدارک کشف شده، گفت وگو با شاهدان و نیز اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی، این مطلب را عنوان کرده است.  

در این مقاله آمده است، براساس گزارش سازمان امنیت فرانسه، که با استناد به منابع آمریکایی است، حلقه های کوچک و بزرگ جاسوسان نفوذی و پوششی اسراییلی در سراسر آمریکا به خصوص شهرهای «فینیکس» در ایالت آریزونا و «هالیوود» و «میامی» در ایالت فلوریدا بسیار گسترده و فعال بوده و عوامل عرب مقیم آمریکا، که حادثه یازدهم سپتامبر را آفریدند، در فاصله دسامبر 2000 تا آوریل 2001 در دام آنان گرفتار بوده و تحت نظارت «موساد» عمل می کردند. هفته نامه مزبور افزود، رهبر عملیاتی «موساد» در شهر کوچک هالیوود در فلوریدا، درست در همسایگی «محمدعطا»، یکی از عوامل یازدهم سپتامبر، زندگی می کرده و بیشتر از نیمی از جاسوسان دانشجونمای اسراییلی نیز از قضا مقیم همین ایالت بوده اند.  

«ساندی هرالد» در ادامه می آورد، شبکه راست گرای تلویزیونی فاکس نیوز، که به طرفداری از اسرائیل مشهور است، اعلام کرده بود که اسراییلی ها دقیقاً از احتمال وقوع حوادث یازدهم سپتامبر آگاهی داشتند و براساس منافع خود از افشاء و گزارش این ماجرا خودداری کردند. براساس گزارش پلیس آلمان، سازمان موساد از مدت ها قبل محل اقامت «محمدعطا» و همکارش «مروان الشهی» در هامبورگ را شناسایی و زیرنظر داشته و نسبت به اقدامات و ارتباطات آنان آگاه بوده است. به نوشته این هفته نامه، پنج اسراییلی که دستکم دو نفر از آنان یقیناً جاسوس سازمان امنیتی موساد بوده اند، همزمان با حادثه خونین برخورد دو هواپیما به برج های دو قلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک، به رقص و شادمانی و فیلمبرداری از این حادثه مشغول بودند. در تجسس های پلیس از این عده چند پاسپورت خارجی، مقدار قابل توجهی پول نقد و چند چاقوی موکت بری بدست آمد. از قضا این چاقوها دقیقاً به همان مدل و اندازه چاقوهایی بودند که ربایندگان هواپیماهای اصابت کرده به برج های دوقلو از آنها استفاده کرده بودند. «ساندی هرالد» افزود، پس از بازرسی هایی که توسط پلیس امنیتی از محل اقامت این اسرائیلی ها به عمل آمد، مشخص شد که خودروی آنان به یک شرکت حمل و نقل اسرائیلی به نام «اربن موینگ» تعلق داشته است. به گفته «وینس کانیسترارو»، رئیس سابق عملیات ضدتروریسم سازمان سیا، نام کمپانی «اربن موینگ» در بانک اطلاعاتی سیا و در بین شرکت های مظنون به شرکت در عملیات مخفی «موساد» علیه اسلام گرایان در آمریکا به ثبت رسیده و بسیاری از جاسوسان اسرائیلی در آن به کار مشغول بوده اند.  

نویسنده مقاله تحقیقی می افزاید، در فاصله کوتاهی این کمپانی سریعاً تعطیل شد و اموال آن نیز یا به دور انداخته و یا به نقاط دیگری منتقل شد. در شرایطی که اموال بسیاری از مشتریان درون انبارهای «اربن موینگ» جا مانده بود، مدیر آن منزلش را تخلیه و با خانواده اش به اسراییل گریخت. یکی از کارکنان آمریکایی «اربن موینگ» به یاد می آورد در شرایطی که آمریکا غرق در ماتم و اشک بود، اسراییلی های این کمپانی بلافاصله پس از حادثه یازده سپتامبر به شادی و پایکوبی و خنده مشغول شدند. «آنها فریاد می زدند که حالا آمریکایی ها می فهمند ما چه می کشیم.»  

مدت ها پس از آزادی و اخراج پنج جاسوس اسراییل، یک نشریه مهم یهودی چاپ نیویورک به نام «فوروارد» در ماه مارس 2002 با انتشار مقاله ای، بخش هایی از گزارش مقامات رسمی آمریکایی در مورد این عده و شرکت «اربن موینگ» را منتشر ساخت. «نتیجه تحقیق این بود که شرکت «اربن موینگ» یک پوشش ظاهری برای عملیات «موساد» بوده و کارکنان آن نیز مأموران آن سازمان بوده اند. نتیجه تحقیقات سازمان «اف.بی.ای» این است که آنان به جاسوسی در مورد اعراب منطقه مشغول بودند، ولی اسراییلی های دستگیر شده با فشار قوه قضائیه به «اف.بی.آی» به دلیل بی اطلاعی از حادثه یازده سپتامبر آزاد شدند.»  

در ادامه مقاله آمده است. «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین اسراییل، بلافاصله پس از یازدهم سپتامبر در پاسخ به سؤالی در مورد آثار و تبعات آن واقعه در روابط آمریکا و اسراییل گفته بود: «خیلی خوب است.» وی پس از آن که متوجه شده بود که حرفی را بر زبان آورده که نباید می گفته، ادامه داده بود: «البته خوب نیست. ولی موجب بالا گرفتن حس دلسوزی آمریکایی ها برای اسراییل خواهد شد.» به اعتقاد مأموران سیا، جاسوسان موساد یا خود در واقعه یازدهم سپتامبر دخالت داشتند و یا دقیقاً از آن مطلع بوده و بنا به ملاحظات خود از افشاء و جلوگیری از آن خودداری کرده اند. ماجرای یازدهم سپتامبر همانطور که اسراییلی ها خواهان آن بودند، موجب به جوش آمدن خون آمریکایی ها و عمیق شدن احساس همدردی آنان با اسراییل شد.  

دست کم تاکنون شصت اسراییلی در ارتباط با یازدهم سپتامبر در آمریکا دستگیر شده اند. این در حالی است که اندکی پیش از یازدهم سپتامبر نیز حدود 140نفر از اعضای شبکه های جاسوسی اسراییل در آمریکا دستگیر شده بودند برغم وجود شواهد و اسناد موجود در مورد عملیات جاسوسی اسراییلی ها در آمریکا، «جیم مورگان»، سخنگوی «اف.بی.آی» در نیویورک معتقد است حقیقت این ماجرا هیچ گاه فاش نخواهد شد. «مورگان» در این باره گفته است: «اگر ما مدرکی پیدا کنیم که عملیات غیرمجاز امنیتی در حال انجام است، این مدارک طبقه بندی شده محسوب خواهند شد.» در واقع، قرارداد نانوشته ای میان آمریکا، انگلیس و اسراییل وجود دارد که به موجب آن، این کشورها اقدامات جاسوسی دوستان خود را نادیده گرفته و مأموران مخفی یکدیگر را بازداشت نکنند. حقیقت آگاهی اسراییلی ها از ماجرای یازده سپتامبر ممکن است تا مدتی پنهان بماند، ولی این وظیفه کتاب های تاریخی است که واقعیت این امر را برملا سازند.  


گرفته شده از بی عنوان

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدعلی پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 18:06 http://firedgeneration.persianblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحالم که با وبلاگ تان آشنا می شوم.

راوی جمعه 16 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 13:39 http://yakbarg.persianblog.com

هموطن محترم سلام . این نخستین بار است که به وبلاگ شما راه یافته ام . نمیدانم شما تازه شروع کرده اید یا من از حضور تان خیلی دیر خبر شده ام ؟ مطلب تان در مورد نقش موساد در حادثه ء یازده هم سپتامبر جالب و خواندنی است . اگر ممکن باشد منبع را دقیقتر معرفی کنید ، بهتر خواهد شد. من میخواهم که به اصل متن انگلیسی این مطلب دست یابم و آنرا یکبار بخوانم . من خودم مصاحبه ای از (( نتن یاهو )) را چند لحظه بعد از حادثه در شنیدم که خبر نگار از وی پرسید که چه فکر میکنید که این عمل تروریستی کار چه کسی خواهد بود ؟ نتن یاهو ، بدون فکر کردن و به سرعت می گوید که (( من میدانم که کار تروریست های مسلمان است )) . خبر نگار بلافاصله پرسید : از روی چه با این اطمینان می گویید که مسلمانان این کار را کرده اند ؟ حتما شما از موضوع قبلا اطلاع داشتید ؟ نتن یاهو ، متوجه می شود که چه خطای بزرگی را مرتکب شده است . این موضوع در همان وقت در مطبوعات انعکاس کرد ، اما کسی به آن صورتیکه لازم بود آنرا پیگیری نکرد . افزون بر این ، میگویند که در آن ساختمان مرکز تجارت جهانی ، چند صد نفر یهود کار میکردند که در روز یازده هم سپتامبر همه یهود ها یا اکثریت شان به وظیفه حاضر نبودند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد