روز دوشنبه،  شهر سامرا در عراق

 حرم امام حسن عسکری سلام الله علیه. نواسه پیامبر اسلام حضرت محمد  سلام الله علیه.

امروز گلوله های نظامیان وحشی آمریکایی به نقاطی از بنای حرم آسیب رساند. و 54 نفر در اثر تیراندازی آمریکایی ها جان باختند.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tuesday, December 2, 2003


کمک جامعه جهانی در ریشه کنی ایدز در افغانستان


وزارت بهداشت افغانستان می گوید که افزایش معتادان تزریقی مواد مخدر که از سرنگ مشترک استفاده می کنند، یکی از دلایل گسترش ایدز در این کشور است

مراسمی در رابطه با شیوع بیماری ایدز با حضور مسوولان وزارت بهداشت افغانستان و نمایندگان موسسات سازمان ملل متحد روز دوشنبه 10 قوس در کابل برگزار شد.

در این مراسم درمورد چگونگی شیوع این بیماری و راههایی برای پیشگیری از آن بحث گفتگو شد.

محترم فیروز الدین فیروز معاون وزارت بهداشت افغانستان طی سخنانی علت شیوع این بیماری از پایین بودن آگاهی مردم و استفاده نادرست از ابزار جراحی و استفاده مشترک معتادان از سرنگ اعلام کرد.
 
دراین مراسم حاضرین در جلسه و همچنین وزارت بهداشت افغانستان از تمام کشورها خواستند تا کمکها و راهنماییهای لازم را برای مبارزه با این بیماری و از بین بردن آن در افغانستان انجام دهند تا افغانستان تجربه تلخ آفریقا را تجربه کنند.

داکتر پیتر سولمن نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد( یونسف) دراین مورد اعلام کرد کشورهای افغانستان، پاکستان و ایران از جمله کشورهایی است که در حال حاضر از بیماری ایدز ویروس
HIV) ) اطلاعات کافی ندارند واین بیماری دراین کشورها رو به افزایش است.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tuesday, December 2, 2003



زلمی خلیلزاد با تقدیم استوارنامه خود به حامد کرزی رسما آغاز به کار کرد.



خلیلزاد: خرسندم که از سوی کشورم آمریکا، در زادگاهم افغانستان خدمت می کنم

قای خلیلزاد با انتشار بیانیه ای به این مناسبت، از انتصاب خود به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در کابل ابراز شادمانی کرده است.

او گفته است: "افتخار دارم و احساس شادمانی می کنم که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و سفیر کشوم آمریکا در زادگاهم افغانستان خدمت می کنم؛ من افغانستان را از صمیم قلب دوست دارم."

در بیانیه سفیر جدید آمریکا در کابل، بار دیگر بر توجه و همکاری واشنگتن با افغانستان تاکید شده است.

آقای خلیلزاد گفته است: "آقای بوش به من گفت که افغانستان یکی از اولویتهای عمده سیاست خارجی کاخ سفید است."

او افزوده است: "دولت و کنگره آمریکا، اخیراً تصویب کرده اند که برای تسریع پیشرفتها در افغانستان، کمک مالی به این کشور در طول سال آینده بیشتر از دو برابر شود."

به گفته سفیر جدید آمریکا در کابل، این اقدام نشانه توجه و تعهد جدی رییس جمهور، کنگره و مردم آمریکا نسبت به موفقیت در افغانستان است.

به تعبیر آقای خلیلزاد، افغانستان موفق، افغانستانی است که بار دیگر پایگاه تروریسم نشود، بتواند به نیازهای امنیتی خود پاسخ دهد و به رفاه اقتصادی دست یابد.

زلمی خلیلزاد که تا پیش از این به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهور آمریکا در امور افغانستان مشغول به کار بود، در ماه سپتامبر گذشته، به عنوان سفیر جدید آمریکا در کابل معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد