کمک 250 هزار دالری فیفا برای ورزش افغانستان کافی نیست


مایکل مورارتی کارشناس انگلیسی ورزش فوتبال افغانستان، اعلام کرد: به زودی تیم فوتبال جوانان افغانستان به آمریکا سفر می کند.

وی که با پیشنهاد فیفا و دولت انگلیس به افغانستان آمده است، هدف خود را طراحی یک سیستم قوی اداری- مدیریتی برای ورزش کشور خواند وافزود: کمک 250 هزار دالری فیفا برای ورزش افغانستان کافی نیست و ما باید برای جذب کمکهای بین المللی ، قابلیتهای لازم در رشته های مختلف ورزشی را ایجاد نماییم .

در همین راستا محترم سید ضیا مظفری معاون رییس فدراسیون فوتبال کشور، اظهار داشت: کشورهای آلمان، انگلیس و ایران برای بازسازی زیر بنای ورزشی کشور وعده همکاری داده اند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز طرح احداث یک ورزشگاه مدرن در کابل را از اول بهار آینده آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به کمبود شدید امکانات ورزشی در کشور، گفت: بسیاری از علاقه مندان به ورزش در افغانستان به دلیل عدم توان خرید توپ، با توپهای پارچه ای دست دوز، بازی می کنند. اما با این حال نیز تا کنون تیمهای ملی فوتبال زیر 15 سال، زیر 17 سال زیر 20 سال شکل گرفته است.

در حال حاضر چمن حضوری کابل تنها ورزشگاه فعال در افغانستان است که علاوه بر فعابلت ورزشکاران 20 رشته مختلف ورزشی در آن، مراسم رسمی دولتی نیز در آن برگزار می شود و سایر ورزشگاههای شهرهای هرات، قندهار، مزار شریف و ... بصورت نیمه ویرانه در آمده است که در زمان طالبان مرکز اعدام و مجازات مخالفان بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد