فعالیت آیپاک علیه ایران و احضار چهار کارمند آن به دادگاه آمریکا

.

کمیته آمریکایی امور عمومی اسرائیل، معروف به آیپاک که سازمانی گسترده و فعال در زمینه جلب حمایت سیاسی به نفع اسرائیل در آمریکاست اعلام کرد که دفاتر این کمیته مورد بازرسی مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) قرار گرفته و چهار تن از کارکنان بلندپایه این کمیته به دادگاه احضار شده اند.

به نظر می رسد، بازرسی از دفاتر آیپاک و احضار کارکنان آن به دادگاه در ارتباط با پرونده یکی از تحلیلگران دفتر وزیر دفاع آمریکا باشد که ماه اوت گذشته بازداشت و متهم شد که از طریق آیپاک، اسناد مربوط به ایران را به اسرائیل انتقال می داده است.

در پی بازداشت او نیز دفاتر آیپاک مورد بازرسی پلیس فدرال آمریکا قرار گرفت و اطلاعاتی که در رایانه های دو تن از کارکنان آن ذخیره شده بود، ضبط گردید.

آیپاک شصت و پنج هزار عضو در سراسر آمریکا دارد و روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آن را تأثیرگذارترین سازمان بر روابط آمریکا و اسرائیل توصیف کرده است.

در رأس برنامه های اعلام شده این سازمان، جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای قرار دارد.

آن گونه که آیپاک اعلام کرده، بر اثر تلاش اعضای این سازمان سالیانه یکصد طرح به نفع اسرائیل در مجلس کنگره آمریکا به تصویب می رسد و حدود سه میلیارد دلار کمک مالی برای تسلیح اسرائیل علیه سلاحهای نامتعارف گردآوری شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبدالمجید طاهری دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 16:08

سلام آقا رضا: من مشغول تحقیقی درباره راست مسیحی در آمریکا هستم. مطلب شما را خواندم. رابطه راست مسیحی و آیپاک برای من مهم است. ممکن است منابع این مطالب را برای من بفرستید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد