نگرانی ایران نسبت به وضع حقوق بشر در اروپا

حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید اسلام ستیزى در اروپا شدت گرفته است
حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: 
 اسلام ستیزى در اروپا شدت گرفته است

حمیدرضا آصفی، سخنگوى وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه 5 دسامبرنسبت به وضع حقوق بشر در اروپا اعتراض کرد.

آقای آصفی گفت:  "متاسفانه اسلام ستیزى در اروپا شدت گرفته و دامنه آن نیز وسعت یافته است و نمونه بارز آن را در کشور هلند مىبینیم که رفتار زشت یک فرد در فیلمى که به صحنه آمد، احساسات مسلمانان را تحریک کرد و در پى آن اقدامات شدید محافل ضداسلامى در هلند را شاهد بودیم."

فیلمی که مورد اشاره آقای آصفی قرار گرفته، "تسلیم" نام دارد که توسط "تئو ون گوگ"، فیلمساز هلندی ساخته و در تلویزیون هلند پخش شد.

فیلم تسلیم، سرگذشت زن مسلمانی را باز می گوید که به اجبار، تن به پیوند زناشویی داده، همسرش با او بدرفتاری و عمویش به او تجاوز می کند.


در یک صحنه از فیلم، هنرپیشه زنی که آیات قرآن بر تنش حک شده، در لباس نازک (نیمه عریان) ظاهر می شود. آثار شلاق نیز بر تن زن هویداست.

پس از پخش این فیلم، تئو ون گوگ در شهر آمستردام به ضرب کارد و گلوله کشته شد.

در پی کشته شدن کارگردان این فیلم، یک مسجد مسلمانان در هلند به آتش کشیده شد و برای چند روز شرایط بحرانی ادامه یافت.

آقای آصفی مجموعه این وقایع را به عنوان نشانه ای از گسترش اسلام ستیزی در اروپا دانسته و گفته است: "اسلام ستیزى در کشورهاى مختلف اروپا یکى از نگرانیهاى جمهورى اسلامى ایران است و اروپا باید تمهیدات لازم را انجام دهد که بیش از این شاهد نقض حقوق اقلیتها ومسلمانان در کشورهاى آن نباشیم."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'جنگسالاران را در کابینه نگنجانید'

آرم سازمان نظارت بر حقوق بشر

سازمان آمریکایی نظارت بر حقوق بشر از حامد کرزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان خواسته از هیچکدام از جنگسالاران و فرماندهان گروه های نظامی در کابینه جدیدش استفاده نکند.

آقای کرزی در انتخابات ماه اکتبر سالجاری بعنوان رئیس جمهور افغانستان انتخاب شد و قرار است روز سه شنبه (7 دسامبر) بعنوان رئیس جمهور سوگند یاد کند.

سازمان نظارت بر حقوق بشر می گوید آقای کرزی باید با اتکا به حمایت مردمی موجود، افرادی را که جنایات گذشته به آنها منتسب دانسته می شود را کنار بگذارد.

سازمان نظارت بر حقوق بشر نامه اش را با تبریک به آقای کرزی آغاز می کند که اولین رئیس جمهور منتخب افغانستان است.

اما این سازمان در نامه یاد آوری می کند که او مسئول اداره کشوری است که جنگسالاران و فرماندهان محلی هنوز از خشونت و زور و وحشت آفرینی برای مرعوب کردن بخش عظیمی از جمعیت این کشور استفاده می کنند.

در این نامه از آقای کرزی خواسته شده که نه تنها از انتساب چنین افرادی در کابینه خود داری کند بلکه برای کاستن از میزان قدرت آنها اقداماتی انجام دهد.

بسیاری از مردم افغانستان از این خواسته سازمان نظارت بر حقوق بشر حمایت می کنند.

توجه ویژه این سازمان به عبدالرسول سیاف، رهبر یک فرقه قدرتمند اسلام گرا معطوف شده که که بخاطر تن در ندادن به خلع سالح نیروهای تحت فرمانش مورد انتقاد قرار دارد.

این سازمان همچنین می گوید آقای کرزی باید در مورد حقوق زنان کارهای بسیار بیشتری انجام دهد و بر ارتش امریکا بخاطر بدرفتاری نیروهایش در طی عملیات و رفتار بد با زندانیان فشار بیشتری وارد کند.


۴۸۳۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد