وزیر برنامه ریزی افغانستان استعفا داد

رمضان بشر دوست


در حالی که به پایان کار کابینه دولت انتقالی افغانستان، زمانی زیادی باقی نمانده است، رمضان بشر دوست وزیر پلان (برنامه ریزی) این کشور، از مقامش استعفا داد.

آقای بشر دوست می گوید که او این تصمیم را، در پی مخالفت حامد کرزی رییس جمهور افغانستان، با تعلیق فعالیت نزدیک به دو هزار سازمان غیر دولتی (NGOs) گرفته است.

وزیر برنامه ریزی افغانستان، هفته گذشته اعلام کرد که هزار و نهصد و سی و پنج سازمان غیر دولتی را در این کشور، منحل کرده است.

آقای بشر دوست در گفتگو با بی بی سی این سازمانها را ناموفق خواند و آنها را به اختلاس و فساد متهم کرد.

این تصمیم وزیر برنامه ریزی، با مخالفت حامد کرزی رییس جمهور افغانستان مواجه شد؛ سخنگوی حامد کرزی در این مورد به بی بی سی گفت که اعلام لغو فعالیت این تعداد از سازمانهای غیر دولتی، نظر شخصی آقای بشردوست است و دولت افغانستان با اینکار موافق نیست.

اکنون رمضان بشر دوست می گوید که بدون حمایت رییس جمهور نمی تواند به عنوان وزیر به کار خود ادامه دهد.

او پیش از این هم، بارها در گفتگو با برخی رسانه های داخلی افغانستان، شماری از وزیران کابینه آقای کرزی را، متهم کرده بود که در اختلاس سازمانهای غیر دولتی دست دارند.

آقای بشر دوست که عصر روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، همانند گذشته به انتقاد خود از سازمانهای غیر دولتی ادامه داد و گفت که سرانجام این سازمانها، توانستند از حمایت رییس جمهور کرزی نیز برخوردار شوند.

او همچنین از طرفداران خود در سراسر افغانستان خواست تا از هرگونه اقدام اعتراض آمیز در این رابطه خودداری کنند.

به نظر آقای بشردوست، اگر مردمی که در سراسر جهان به سازمانهای غیر دولتی پول می دهند تا پول شان صرف امور خیریه شود، بدانند که این سازمانها با پول آنها چه می کنند، دیگر از دادن پول به این سازمانها خودداری خواهند کرد.

رمضان بشر دوست که هشت ماه پیش به عنوان وزیر برنامه ریزی افغانستان معرفی شد، تغییر استراتژی این وزارت و ایجاد ریاست مستقل نظارت بر سازمانهای غیر دولتی را از جمله کارکردهای مهم خود در این مدت می داند.

او کارش را با شعار برخورد با سازمانهای غیر دولتی متخلف آغاز کرد.

آقای بشردوست، پس از محمد محقق، دومین وزیر برنامه ریزی دولت سه ساله حامد کرزی است که از مقامش کناره گیری می کند.

بر اساس آخرین خبر، به گزارش باختر خبرگزاری دولتی افغانستان، شورای وزیران این کشور، در جلسه روز دوشنبه خود تصمیم گرفت که تمامی سازمانهای غیر دولتی که پیشتر توسط وزیر برنامه ریزی منحل اعلام شده بود، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

۴۹۸۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد