برگزاری مسابقه فوتبال برای کمک به سونامی زدگان

رونالدینیو بازیکن سال جهان

مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا اعلام کردند قرار است مسابقه فوتبالی با حضور جمعی از ستارگان فوتبال اروپا و جهان به منظور کمک به آسیب دیدگان فاجعه سونامی برگزار شود.

این مسابقه که " فوتبال برای امید" نامگذاری شده، قرار است در:
 روزسه شنبه پانزدهم فوریه در ساعت هشت بعد از ظهر به وقت گرینویچ در ورزشگاه نو کمپ بارسلون برگزار شود.

منتخبی از ستارگان فوتبال جهان در قالب دو تیم منتخب اروپا به سرگروهی آندره شوچنکو، بازیکن سال اروپا و تیم منتخب جهان به سرگروهی رونالدینیو بازیکن سال جهان در این مسابقه به میدان می روند.

تیم منتخب جهان را کارلوس پریرا مربی تیم ملی برزیل و فرانک ریکارد مربی هلندی بارسلون رهبری می کنند و هدایت تیم منتخب اروپا به عهده مارچلو لیپی مربی یوونتوس و آرسن ونگر مربی فرانسوی آرسنال خواهد بود.

دیگر بازیکنان حاضر در این مسابقه بعدا اعلام خواهند شد.

سپ بلاتر، رئیس فیفا اعلام کرد:" امیدوارم که برگزاری این مسابقه به افراد و یا اتحادیه های فوتبالی که در فاجعه سونامی آسیب دیده اند، کمک کند."

رونالدینیو بازیکن تیم بارسلون و آندره شوچنکو بازیکن تیم آث میلان نیز در بیانیه ای با فاجعه دیدگان سونامی ابراز همدردی کرده اند.

در این بیانیه آمده است: "ما از هیچ کوششی در خصوص حمایت از مسابقه فوتبال برای امید دریغ نخواهیم کرد. امیدواریم که از طریق این مسابقه بتوانیم به آسیب دیدگان سونامی کمک کنیم که بتوانند خانه و زندگی شان را از نو بسازند."

روز دوشنبه نیز مسابقه کریکتی در ملبورن استرالیا برگزار شد که یک میلیارد نفر در 122 کشور جهان شاهد این مسابقه بودند و حدود 11 میلیون دلار از برگزاری آن برای کمک به سونامی زدگان بدست آمد."

۵۴۳۳

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد