چین نخستین شبکه مبتنی بر IPv6  را ایجاد می کند

چین در حال ارایه‌ى نخستین شبکه‌ى مبتنى بر تکنولوژى Internet Protocol Version 6 (IPv6) بوده که مؤلفه‌اى اصلى از نسل بعدى اینترنت است.این شبکه‌ى جدید که CERNET2 (شبکه‌ى تحقیقات و آموزش چین) نام دارد، 25 دانشگاه را در بیست شهر مختلف به یکدیگر متصل مى‌سازد.

مقامات عالیرتبه ادعا مى‌کنند که سرعت این شبکه 2.5 تا 10 گیگا بایت در هر ثانیه است. سرعت اتصال آن در برقرارى ارتباط و اتصال میان مدارس پکن و تیانجین، چهل گیگا بایت در ثانیه است.

انتظار مى‌رود در آینده، این شبکه صد دانشگاه را به یکدیگر متصل سازد. مزیت اصلى IPv6 این است که مى‌تواند کمبود آدرس‌هاى IP را مشخص کرده و نشان دهد. مقامات چینى گفته‌اند که آمریکا 74 درصد از چیزى در حدود چهار میلیارد آدرس IP را کنترل مى‌کند.
 
با وجود آن که چین حدود هشتاد میلیون کاربر اینترنتى دارد، تعداد آدرس‌هایى که این کشور داراست، تقریباً برابر است با یکى از دانشکده‌هاى دانشگاه کالیفرنیا. اکثر تجهیزات CERNET2 از جمله روترها، توسط شرکت‌هاى بزرگ چینى نظیر Huawei Technologies و Tsinghua Bit-Way فراهم شده‌اند.
 
کشورهاى آسیایى از جمله چین، ژاپن و کره‌ى جنوبى بر روى تکنولوژى IPv6 تمرکز کرده‌اند.

شرکت بزرگ شبکه، سیسکو به تازگى اعلام کرده است که دوازده میلیون دلار در مرکز R&D سرمایه گذارى خواهد کرد که بر روى توسعه‌ى تکنولوژى‌هاى شبکه‌اى مبتنى بر IP نظیر IPv6 تمرکز مى‌کند.

۶۰۱۴
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد