مذاکرات پیرامون بازگشت مهاجرین افغان مقیم آلمان به آینده موکول شد




مذاکرات هیات افغانی با هیات آلمانی، در مورد باز گشت مهاجرین افغانی از آلمان به کشور بعد از دو دور مذاکرات از سوی داکتر محمد اعظم داد فر وزیر عودت امور مهاجرین به آینده  ماکول شد.

به اساس گزارش واصله وزارت عودت امور مهاجرین به خبرگزاری  باختر در پایان این مذاکرات از جانب وزارت امور مهاجرین به هیات آلمانی نکات آتی پیشنهاد گردید:

هرگاه مهاجرین حسب خواهش خود شان طور مصوون، باعزت و به شکل  تدریجی به میهن برگشت می نمایند جانب افغانی به آغوش بازاوشان را می پذیرد.

در مورد اخراج اجباری مهاجرین افغان و عودت آنها به میهن بدون آمادگی های قبلی مبنی بر حل مشکل سرپناه و کار یابی هیچ توافقی و جود ندارد.

کشور آلمان قبل از اینکه به عودت مهاجرین اقدام نماید، باید  همکاریهای لازم خود رادر  اسکان  مجدد شان عملی سازد.

همچنان وزارت عودت امور مهاجرین پیشنهاد نمود تا گروپ متخصصین دوکشور مسایل مربوط به آن عده مهاجرین را که خواهان برگشت بوطن می باشند ایجاد و بکار عملی آغاز نماید.

جانب آلمانی بمنظور طرح مسایل فوق با مقامات مسوول خویش افغانستان را به  قصد جمهوری  فدرال آلمان ترک گفت.

گفتنی است ، دولت آلمان تصمیم دارد شانرده هزار مهاجر افغان مقیم آن کشور را ، که  تاکنون پذیرفته  نشده اند، از آلمان اخراج نماید
.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

گسترش فعالیت ناتو در افغانستان تصویب شد



وزرای دفاع ناتو موافقت کرده اند که پاسداران صلح ناتو در در افغانستان فعالیت خود را در این کشور گسترش دهند.

یاپ دو هوپ شفر دبیرکل ناتو این تصمیم را پس از ملاقات وزرای دفاع در نیس فرانسه اعلام کرد.

این تصمیم پس از ماهها تاخیر گرفته شده است و پس از آنکه ایتالیا، اسپانیا و لیتوانی متعهد شدند که صدها نفر نیروی تازه نفس به عملیات گسترش ناتو اختصاص دهند.

هرات و چند شهر دیگر افغانستان به این ترتیب بزودی شاهد حضور نیروهای ناتو خواهند بود.

هدف از گسترش نیروهای پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو به بخشهایی دیگراز افغانستان تامین امنیت، توسعه نفوذ حاکمیت مرکزی و همکاری در عرصه های بازسازی این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی اعلام شده است.

این انتخابات قرار است در بهار سال آینده برگزار شود.

"راندی بروکس" یکی از فرماندهان نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا گفته است فعالیت نیروهای ناتو در چارچوب تیم های بازسازی ولایتی یا پی آر تی به ولایتهای غور و دایکندی در مرکز افغانستان و نیز ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان گسترش می یابد.

او افزوده است که مشکلات امنیتی در این ولایات بیشتر از سایر مناطق افغانستان است.

آقای بروکس افزود که علاوه براین قرار است تیمهای باز سازی ولایتی به مناطقی که گروه طالبان در آنها نفوذ دارند نیز اعزام شوند.

او می گوید اعزام این تیمها به مناطق مختلف افغانستان بستگی به تصمیم دولت افغانستان و نیز کشورهایی دارد که به این منظور نیرو می فرستند.

درحال حاضر نوزده تیم بازسازی ولایتی یا پی آر تی در نوزده ولایت افغانستان فعالیت دارند که از آن جمله پنج تیم بازسازی در شمال این کشور مربوط به نیروهای ناتو است. سربازان چهارده تیم دیگر از کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، نیوزیلند، کره جنوبی، اسپانیا و چند کشور دیگر است.

قرار است تا سال 2006 میلادی فعالیت تیمهای بازسازی ولایتی از 19 ولایت به تمامی ولایات افغانستان گسترش یابد.

۶۰۸۰

نظرات 1 + ارسال نظر
امید عرب جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 14:58 http://www.tur2.com

سلام دوست من در حال وبگردی بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم . تبریک میگم وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد