ایران 2- 0 کره شمالی را شکست داد



مسابقه فوتبال بین تیم های ملی ایران و کره شمالی با پیروزی 2 بر صفر به نفع تیم ایران خاتمه یافت.

این بازی در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی سال 2006 و در ورزشگاه کیم ایل سونگ شهر پیونگ یان، پایتخت کره شمالی، برگزار شد.

تیم ایران در حالی به مصاف کره شمالی رفت که از دو بازی قبلی خود مقابل بحرین و ژاپن چهار امتیاز کسب کرده بود اما کره شمالی در دو دیدار گذشته خود شکست خورده و هیچ امتیازی نداشت.

ایران در بازی نخست خود مقابل بحرین در شهر منامه، پایتخت این کشور به مساوی تن داد اما موفق شد ژاپن را با نتیجه 2 بر یک در تهران شکست دهد.

کره شمالی در مسابقه با همین دوتیم (بحرین و ژاپن) با نتایج مشابه 2 بر یک شکست خورده بود.

تغییر شیوه ایران

به خاطر مصدومیت علی دایی کاپیتان و مهاجم ایران و محمد نصرتی مدافع این تیم، مربیان تیم ایران دو بازیکن دیگر یعنی ستار زارع و محمد علوی را از ابتدا وارد میدان کردند.

همچنین در نبود علی دایی، یحیی گل محمدی بازوبند کاپیتانی تیم ایران را به بازو بست.

‪ ۴ - ۵ - ۱اما تغییر اصلی تیم ایران، به کار گرفتن شیوه‬بود که از قرار معلوم دلیل آن نیز مصدومیت و غیبت علی دایی بوده است. در نتیجه این تغییر، وحید هاشمیان به عنوان تنها مهاجم ایران عمل کرد اگرچه در خط میانی، بازیکنانی چون جواد نکونام، محمد علوی، فریدون زندی(علی رضا واحدی نیکبخت)، مهدی مهدوی ‌کیا و علی کریمی را داشت که هم در ارسال توپ و هم در حملات به کمک او می آمدند. علی کریمی، بازیکنی که به خاطر تکنیکهای فردی خود بر روی توپ، در بین ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار است، بعضا در خط حمله در کنار هاشمیان قرار داشت.

یحیی گل محمدی، ستار زارع، رحمان رضایی و حسین کعبی نیز چهار مدافع ایران در این دیدار بودند که به همراه ابراهیم میرزاپور (دروازه بان) بدون دریافت گل از کره شمالی، روزی اگرچه سخت، اما موفق را پشت سر گذاشتند.

تیم ایران در ابتدا با حالتی تدافعی بازی را آغاز کرد تا اسیر بازی سرعتی تیم کره شمالی نشود اما این تیم حملاتی بر روی دروازه کره شمالی را نیز تجربه کرد.

نیمه نخست بازی به همین ترتیب ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 33 ، یکی از مدافعان کره شمالی، توپی را که مهدی مهدوی کیا به سمت دروازه آنها ارسال کرده بود، به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

کره شمالی که نیمه نخست را با دریافت یک گل به پایان برده بود، در نیمه دوم با حالتی تهاجمی ظاهر شد و فشار سنگینی را بر دروازه ایران وارد کرد اما مهاجمان کمتر شناخته شده کره شمالی نتواسنتد از حملات خود نتیجه ای بگیرند تا اینکه تیم ایران در دقیقه 79 و بر خلاف جریان بازی، به گل دوم خود دست یافت. جواد نکونام بازیکن میانی پیش تاخته ایران در فرصتی که وحید هاشمیان و علی کریمی برای او ایجاد کردند، گل دوم ایران را وارد دروازه کره شمالی کرد.

اخراج یک بازیکن کره شمالی

در دقایق پایانی، در پی وقوع صحنه ای مشکوک در محوطه جریمه ایران که بازیکنان کره ای معتقد به وقوع خطای پنالتی بودند، بازی برای دقایقی متوقف شد اما داور سوری این دیدار که اعتقادی به وقوع خطای پنالتی نداشت، یکی از بازیکنان معترض کره شمالی به نام "کیم یونگ جون" را از بازی اخراج کرد.

تیم ایران با این پیروزی صاحب ‪ ۷‬امتیاز شد و در صدر جدول گروه خود قرار گرفت. این تیم سه دیدار دیگر (دیدارهای برگشت) در پیش دارد که دو دیدار آن (مقابل بحرین و کره شمالی) در تهران و دیدار آخر مقابل ژاپن در توکیو برگزار می شود.

در میان این سه دیدار، دشوارتر از همه دیدار مقابل ژاپن خواهد بود اما اگر تیم ایران بتواند در دو دیدار آینده در تهران (مقابل بحرین و کره شمالی) به پیروزی دست یابد، قطعا به جام جهانی 2006 آلمان صعود خواهد کرد و دیدار آخر این تیم مقابل ژاپن، یک دیدار تشریفاتی خواهد شد که نتیجه ان سرنوشت ساز نخواهد بود.

در این مسابقه، علاوه بر کیم یوگ جون که از بازی اخراج شد، محمد علوی از ایران و هانگ سو چول از کره شمالی کارت زرد گرفتند.

7435

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:55 http://metallica2004.blogsky.com

salam,omidwaram ke haletoon khoob bashe, az inke darbareye bazihaye time melye iran minevisid mamnoon hastam! chon ma ke az iran door hastim... montazere etela ate badi ham hastam,merci,bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد