انفجار انتحاری در مسجد قندهار چندین نفر را کشت

انفجار در جریان مراسم عزاداری برای یکی از روحانیون قندهار در مسجد روی داد
انفجاری که بامداد روز چهارشنبه، 1 ژوئن، در یکی از مساجد قندهار، مرکز ولایت قندهار در جنوب افغانستان، روی داد تلفات سنگینی را برجای گذاشته و طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

بر اساس گزارش های رسیده، عامل این انفجار یک بمب گذار انتحاری بود که پس از ورود به مراسم بزرگداشت یکی از روحانیون بلند پایه قندهار که در این مسجد برگزار شده بود بمب همراه خود را در میان حاضران در این مراسم عزاداری منفجر کرد.

گفته می شود که در این انفجار، دست کم بیست نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از سی نفر دیگر زخمی شده اند.

برخی منابع تعداد قربانیان را بیش از این ذکر کرده اند و هنوز آمار نهایی از کشته شدگان و زخمی های این حمله در دست نیست.

از قول منابع پلیس افغانستان نقل شده که محمد اکرم خاکریزوال، رییس پلیس کابل نیز که در مراسم حضور داشت در میان کشته شدگان است.

شخصی در تماس تلفنی با دفتر بی بی سی در کابل گفته است که طالبان مسئولیت این حمله را برعهده می گیرد.

انفجار در این مسجد در جریان مراسم بزرگداشت ملا عبدالله فیاض، ار روحانیون بلند پایه قندهار روی داد که خبر ترور وی روز یکشنبه این هفته گزارش شد.

وی که ریاست شورای علما در قندهار را برعهده داشت و از طرفداران حامد کرزی، رییس جمهوری، محسوب می شد، هنگام خروج از محل کار خود در شهر قندهار به ضرب گلوله دو فرد مهاجم ترور شد.

ملا عبدالله اخیرا با صدور فتوایی نظر داده بود که احکامی که ملا محمد عمر، رهبر رژیم سابق طالبان در افغانستان صادر کرده بود دیگر اعتبار ندارد زیرا در حال حاضر، حامد کرزی رهبر قانونی این کشور است.

برخی ناظران نگران آن هستند که ممکن است مخالفان دولت مرکزی افغانستان در صدد باشند با تشدید نا آرامی، شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور دشوار سازند.


8449
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد