بازداشت 'مظنونین' به بمب گذاری لندن

خانه مظنونین به بمب گذاری

پلیس در شهر بیرمنگام، در شمال انگلستان، چهار نفر را به ظن ارتباط با تلاش نافرجام برای بمب گذاری انتحاری در خطوط مترو و اتوبوس لندن در روز 21 جولای بازداشت کرده است.

به گفته منابع پلیس، یکی از بازداشت شدگان احتمالا از جمله کسانی بوده که عملیات بمب گذاری دست داشته و در عملیات منجر به دستگیری وی در بامداد روز چهارشنبه، 27  جولای، از طپانچه برقی استفاده شد.

استفاده از طپانچه برقی باعث بیهوشی موقت فرد می شود اما به وی آسیب بدنی جدی نمی رساند.

این شخص، که در عملیات مشترک پلیس محلی و ماموران شعبه مبارزه با تروریسم پلیس لندن در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه دستگیر شد، همراه با بسته مشکوکی که در این عملیات به دست پلیس افتاده برای تحقیقات و بازجویی به لندن منتقل شده است.

گفته می شود که بازجویی از وی در پاسگاه ویژه امنیتی پدینگتون گرین لندن ادامه دارد.

بازداشت این شخص خوشبینی پلیس نسبت به دستگیری عاملان بمب گذاری های لندن را در پی داشته است.

ساعاتی بعد پلیس به خانه دیگری در بیرمنگام حمله کرد که طی آن سه نفر بر اساس قانون مبارزه با تروریسم بازداشت و به ظن ارتباط با بمب گذاری های اخیر لندن بازداشت شدند و ماموران به بررسی این محل پرداختند.

پلیس لندن تصاویر چهار مردی را که در بمب گذاری های نافرجام روز 21  جولای دست داشته اند و اسامی دو تن از آنان را انتشار داده است.

روز سه شنبه، 26  جولای، گزارش شد که پلیس با مراجعه به آپارتمانی در لندن که با دو تن از این افراد به نام های یاسین حسن عمر، 24 ساله، و مختار سعید ابراهیم (مشهور به مختار محمد سعید) 27 ساله، ارتباط داشته توانسته است مقادیری مواد شیمیایی قابل استفاده در ساختن بمب را به دست آورد.

رییس پلیس لندن هشدار داد که این افراد همچنان توانایی حملات انتحاری و کشتن شهروندان را دارند.

تلاش برای بمب گذاری انتحاری در خطوط مترو و اتوبوسرانی لندن در روز 21  جولای دومین مورد از این نوع عملیات در ماه جاری بود.

روز 7  جولای، چهار نفر که گفته می شود از مسلمانان تندرو بریتانیایی بودند به یک یک رشته عملیات انتحاری هماهنگ دست زدند که در جریان آن 56 نفر کشته و چند صد نفر زخمی شدند.

۱۰۳۲۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد