گشایش نخستین هتل پنج ستاره در افغانستان پس از جنگ

اولین هتل با استانداردهای جهانی ظرف بیش از دو دهه جنگ در افغانستان، روز سه شنبه، ۸ نوامبر در کابل از سوی حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان افتتاح شد.

ماکت هتل سرینای کابل

رییس جمهور افغانستان، هنگام افتتاح "هتل سرینای کابل"، ابراز امیدواری کرد که با گشایش این هتل، سرمایه داران بیشتری برای سرمایه گذاری در کشورش علاقه مند شوند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که جهانگردان، نام افغانستان را در برنامه سفرهای خود بگنجانند.

کار نوسازی هتل سرینا، حدود چهار سال پیش به پیشنهاد دولت افغانستان، با هزینه شهزاده آقا خان، رهبر اسماعیلیان جهان آغاز شد.

این هتل که تلاش شده است نمای بیرونی قبلی آن حفظ شود، در زمان جنگهای داخلی افغانستان در آغاز دهه نود میلادی، آسیب دیده بود.

ساختمان جدید هتل سرینا، از نظر آرایش مهندسی جلوه های جالب توجهی دارد.

اتاق ها و دهلیزهای این هتل با سنگ مرمر پوشیده شده است و ارایه خدمات مدرن در سطح هتل های پنج ستاره را به خوبی می توان در آن مشاهده کرد.

در این هتل، ۱۷۷ اتاق با رستوران، حوض (استخر) شنا و ورزشگاه مجهز در نظر گرفته شده است.

 بهای اقامت ۲۴ ساعته در هرکدام از اتاق های این هتل از ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار است؛ در کشوری که درآمد ماهیانه بیشتر خانواده ها در آن، از ۵۰ تا ۱۰۰ دلار فراتر نمی رود، اقامت در این هتل، برای بسیاری از مردم غیر ممکن و رویایی است.

سالن اجتماعات هتل سرینا

اما تاجران و سرمایه داران و حتی سیاستمداران زیادی در افغانستان هستند که توانایی پرداخت این مبالغ را دارند و هم اکنون، برای گذراندن تعطیلات خود، به کشورهای خارجی می روند.

هتل سرینا ساختمان نوسازی شده "کابل هتل" است، هتلی که زمانی از معروف ترین هتل های شهر کابل بود و افغانها از سالن بزرگ آن برای برگزاری جشن های عروسی و مهمانی های بزرگ استفاده می کردند.

بر اساس گزارش ها، کار نوسازی این هتل ۳۵ میلیون دلار هزینه برداشته است.

این اولین هتل پنج ستاره در شهر کابل است که دارای منبع تولید انرژی برق و آب است.

پیش از این هتل اینتر کانتیننتال که حدود شصت سال پیش ساخته شده است، خدماتی نظیر هتل پنج ستاره در این کشور را ارایه می کرد.

ظرف حدود چهار سال گذشته، ده ها هتل در شهر کابل و برخی شهرهای بزرگ افغانستان ساخته شده است که بیشتر آنها، برای برگزاری محافل عروسی و مهمانی های شخصی و رسمی استفاده می شود.

دولت افغانستان امیدوار است بتواند نظر سرمایه گذاران خارجی را به این کشور جلب کند.

۱۲۲۵۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد