برنامه مایکروسافت برای رقابت با آی پاد

در یک آگهی تبلیغاتی، کارآیی اوریگامی در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته شده است

 بر اساس گزارش ها مایکروسافت قصد دارد دستگاه چند رسانه ای قابل حملی را عرضه کند تا با آی پاد اپل و پلی استیشن قابل حمل سونی (PSP) به رقابت بپردازد.

گفته می شود این دستگاه که اکنون با نام اوریگامی (Origami) شناخته می شود به "صفحه نمایشگر لمس پذیر" (Touch-Screen) مجهز است و دستورات را با فشردن صفحه اجرا می کند. این دستگاه همچنین از فن آوری بی سیم برای اتصال به اینترنت بهره می جوید، حاوی یک پخش کننده موسیقی و ویدیو است و با آن می توان بازی کرد.

یک آگهی تبلیغاتی برای نسخه اولیه این محصول و یک سایت رسمی برای این پروژه بصورت آن لاین در دسترس است.

مایکروسافت کار روی پروژه اوریگامی را تایید کرده اما تاکید کرده که هیچ تاریخی برای عرضه عمومی آن تعیین نشده است.

گمانه زنی ها در مورد اوریگامی زمانی افزایش یافت که شرکت اپل، آی پادهای تازه ای را با آخرین ابداعات به بازار عرضه کرد.

شرکت اپل بتازگی آی پاد های-فای (iPod Hi-Fi) را ارائه کرده که دستگاه قابل حملی برای پخش موسیقی در سالن نشیمن خانه است.

این شرکت همچنین نسخه تازه ای از رایانه های کوچک موسوم به مک مینی (Mac Mini) را عرضه کرده که می توانند فایل های صوتی تصویری را بصورت بی سیم از دیگر رایانه های موجود در یک شبکه داخلی دریافت و پخش کند.

بلندپروازی

بر اساس آگهی تبلیغاتی اوریگامی که در یک سایت اینترنتی قرار داده شده، مایکروسافت به این دستگاه تازه همچون یک ابزار همه کاره چند رسانه ای نگاه می کند که در زندگی روزانه مردم کارایی های مختلفی خواهد داشت.

دستگاهی از شرکت کریتیو که با ویندوز کار می کند

این آگهی کاربران را در حال استفاده بی سیم از این دستگاه برای گوش کردن موسیقی، وبگردی و ارسال عکس هایی که توسط تلفن همراه یا دوربین دیجیتال گرفته اند نشان می دهد.

مایکروسافت می گوید این آگهی یکسال پیش تهیه شده و احتمالا از بسیاری جهات، خصوصا شکل و اندازه ربطی به دستگاه اوریگامی ندارد.

روشن نیست آیا این دستگاه نام تجاری مایکروسافت را بر خود خواهد داشت یا تنها سیستم عامل آن توسط مایکروسافت ساخته می شود.

مایکروسافت گفته که اوریگامی پروژه مشترکی با یک شریک تجاری دیگر است اما نام این شرکت را اعلام نکرده است.

برخی از کسانی که فعالیت های مایکروسافت را زیر نظر دارند به توافق مایکروسافت با ترانسمتا (Transmeta) یک شرکت سازنده پردازنده های کم مصرف برای تجهیزات قابل حمل اشاره کرده اند.

وبلاگرها نیز در مطالب خود پیرامون این دستگاه، به سخنرانی سال ۲۰۰۵ بیل گیتس در کنفرانس مهندسی سخت افزاری ویندوز اشاره کرده اند. آقای گیتس در این سخنرانی از دستگاهی "فوق العاده قابل حمل" حرف می زند که کمتر از ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و با یک بار پر کردن باتری، می تواند تمام روز کار کند. بیل گیتس زمان عرضه این محصول را سال ۲۰۰۷ اعلام کرده است.

رقابت

مایکروسافت که بیشتر بعنوان تولیدکننده نرم افزار شناخته می شود قبلا نیز دستگاه های سخت افزاری نظیر "رایانه های لوحه ای" (Tablet PC) و دستگاه های پخش رسانه های خانگی تولید کرده است.

با این حال، مایکروسافت در بازار سودآور دستگاه های قابل حمل از اپل و سونی عقب مانده است.

اپل سال گذشته (۲۰۰۵) پخش ویدیو را به آی پاد اضافه کرد و پیش بینی می شود نسل جدید آی پادها با نمایشگرهای عریض تر و "لمس پذیر" در راهند.

پلی استیشن قابل حمل سونی (PSP) نیز با قابلیت اینترنت بدون سیم و امکان بازی و پخش فایل های صوتی تصویری سال ۲۰۰۵ به بازار آمده بود.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

تشریح نسخه های مختلف ویندوز جدید مایکروسافت

ویندوز ویستا

ویستا، سیستم عامل تازه ویندوز مایکروسافت، در شش نسخه مختلف عرضه خواهد شد.

سه نسخه ویستا برای کاربران خانگی ویندوز در نظر گرفته شده، دو نسخه مختلف برای شرکت های تجاری طراحی شده و برای کشورهای با رشد سریع اقتصادی نیز یک نسخه جداگانه عرضه خواهد شد.

یکی از نسخه های خانگی ویستا امکان ضبط و نمایش مجدد برنامه های تلویزیونی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هنوز تاریخ قطعی برای عرضه ویندوز ویستا اعلام نشده اما پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۰۶ این سیستم عامل تازه به بازار عرضه شود.

ویستا که در ابتدای طراحی اش با نام لانگ هورن شناخته می شد یکی از مهمترین تحولات در نحوه نمایش نرم افزار ویندوز و چگونگی اجرای امور شبکه توسط این سیستم عامل خواهد بود.

مایکروسافت گفته است که شش نسخه مختلف ویندوز ویستا بر اساس نیازهای متفاوت کاربران این نرم افزار طراحی شده اند. مایکروسافت جزئیات قیمت نسخه های متفاوت ویستا را تاکنون اعلام نکرده است.

نسخه های ویستا

بیل گیتس

ویستا بیزنس (تجاری)، نیاز شرکت هایی با ابعاد مختلف را تامین خواهد کرد و در آن ابزارهایی برای اداره و کنترل رایانه های مختلف یک سازمان تعبیه شده اند.

ویستا اینترپرایز (Enterprise)، همه امکانات ویستا تجاری را در بردارد و علاوه بر آن نحوه رمزگذاری و امنیت داده ها در آن بهبود یافته است. این نسخه از ویندوز واجد سیستمی بنام بیت لاکر (BitLocker) است که در صورت دزدیده شدن یا گم شدن رایانه، مانع دسترسی به فایل های محرمانه درون آن می شود.

نسخه ویستا بیسیک (ابتدایی) فقط برای کسانی است که می خواهند از رایانه خود برای وبگردی، ارسال و دریافت ای میل و تولید و ویرایش متون ساده استفاده کنند. این نسخه همچنین شامل جستجوگر فایل های رایانه و ابزارهای امنیتی مورد نیاز خواهد بود.

ویستا پرمیوم (Premium)، نسخه ویندوز خانگی است با امکانات نسخه ابتدایی ویستا و ظاهر گرافیکی تازه ای بنام آئرو (Aero).

مایکروسافت گفته است که در این نسخه امکانات مربوط به سامان دهی به عکس های دیجیتال و فیلم های ویدیویی بهبود یافته و کاربران به آسانی می توانند به تولید و ضبط دی وی دی اقدام کنند.

رایانه های مجهز به ویستا پرمیوم را می توان به دستگاه های بازی ایکس باکس ۳۶۰ نیز متصل کرد.

ویستا نهایی (Ultimate) همه امکانات نسخه تجاری و خانگی را در بردارد.

ویستا آغازگر (Starter) نسخه ساده ویندوز برای رایانه های با قدرت کمتری است که در اغلب کشورهای با رشد سریع اقتصادی مورد استفاده مردم هستند.

نسخه ای از ویندوز ویستا مشخصا برای اروپا عرضه خواهد شد که با حکم اتحادیه اروپا منطبق است و فاقد پخش کننده ویندوز (Windows media player) خواهد بود.

نسخه فعلی ویندوز ایکس پی نیز در شش ویرایش متفاوت وجود دارد هرچند تفاوت این نسخه ها در نوع دستگاهی است که بر روی آن نصب می شوند. در مقابل، نسخه های متفاوت ویستا بر مبنای آنچه مردم می خواهند با رایانه خود انجام دهند طراحی شده است.

یکی از مسئولان مایکروسافت در این باره گفته است: "ما نمی خواهیم مردم را به خرید چیزی مجبور کنیم که همه نیازهایشان را تامین نمی کند".

۱۷۱۳۰

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رضایی شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:28 http://rezaee-m.blogfa.com

سلام دوست عزیز !
مطالب جدید شما را خواندم ، جالب بودند. موفق و سر بلند باشید. به ما هم سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد