'پاکستان در قبال افغانستان سیاست دو گانه را دنبال می کند'

افراسیاب ختک

افراسیاب ختک، معاون حزب "عوامی نشنال پارتی" پاکستان می گوید عناصری در دولت پاکستان هستند که به سیاست پشتیبانی ازمخالفین دولت افغانستان ادامه می دهند و معتقدند تا زمانی که ایالت متحده آمریکا سرگرم مسایل عراق و ایران است نمی تواند دولت پاکستان را بخاطراین سیاستش تحت فشار شدید قرار دهد.

آقای ختک با اشاره به نگرانی از نا آرامی ها در منطقه، علت اینکه شورشیان توانسته اند بر حملات شان درجنوب و شرق افغانستان بیفزایند می گوید: "علت اصلی، سیاست ناقص حکومت پاکستان در قبال افغانستان است. پاکستان نسبت به افغانستان یک سیاست دو گانه را دنبال می کند."

وی تاکید می کند: "مشکل حکومت پاکستان این است که (در کشور) حکومت واحد و یکدست وجود ندارد. برخی عناصر و محافلی در داخل دستگاه حکومت هستند که خودشان تصمیم می گیرند؛ آنچه رییس جمهور مشرف می گوید قبول نمی کنند و سیاست هایی را پیاده می کنند که به نظر خودشان درست است اما در واقع مخالف سیاست آشکار پاکستان و ثبات منطقه است. حکومت پاکستان نتوانسته جلو این عناصر و محافل را بگیرد و آنها را وادار نماید تا از ادامه جنگ علیه افغانستان دست بردارند."

به گفته آقای ختک این دو گانگی منجر به نا امنی در خود مناطق قبیله ای در پاکستان شده است و این امر موجب شده تا آتش جنگ نه تنها در مناطق قبیله ای پاکستان بلکه به سایر مناطق این کشور که در آنجا اداره منظم دولتی نیز وجود دارد سرایت کند."

با آنکه مقامات پاکستانی ادعا دارند که برای جلوگیری از عبور جنگجویان مخالف دولت افغانستان به خاک افغانستان گامهای موثری برداشته اند اما آقای ختک معتقد است که حکومت پاکستان قادر نیست سیاست علنی اش را در قبال افغانستان در عمل پیاده کند.

آقای ختک و برخی از مقامات حزب ملی گرای پشتون "عوامی نشنال پارتی" اخیرا از ایالات متحده آمریکا دیدار کرده بودند.

۲۲۲۹۴

نظرات 1 + ارسال نظر
نو اندیش دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 13:50 http://faslirehaie.persianblog.com

دوست محترم سلام !
یادداشت دو همسایه در میزان مقایسه را در وب فصل رهایی بخوانید. کامگار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد