مایکروسافت ۲۸۰ میلیون یورو جریمه شد

کمیسیون اروپا شرکت مایکروسافت را به دلیل عدم اجرای مصوبات قانون ضد انحصار اتحادیه اروپا به پرداخت ۲۸۰ میلیون یورو محکوم کرده است.

مایکروسافت به این جریمه اعتراض خواهد کرد. شرکت آمریکایی مایکروسافت و اتحادیه اروپا مدت هاست درگیر این پرونده هستند.

این دعوای حقوقی زمانی آغاز شد که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ حکمی را تصویب کرد که بر اساس آن مایکروسافت می بایست بخشی از کدهای سیستم عامل ویندوز خود را در دسترس شرکت های رایانه ای دیگر قرار دهد.

اتحادیه اروپا در همین حال گفته است درصورتی که مایکروسافت اطلاعات تکنیکی "کامل و دقیق" را در اختیار رقبایش قرار ندهد، از روز ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۶ روزانه جریمه خواهد شد. ممکن است میزان این جریمه تا روزانه سه میلیون یورو باشد.

براد اسمیت، مشاور عمومی مایکروسافت مصرانه تاکید کرده که این شرکت خواسته های کمیسیون اروپا را اجرا کرده و گفته است که از این حکم فرجام خواهد خواست.

به گفته او قرار است مایکروسافت آخرین بخش از اطلاعات درخواستی را روز ۱۸ ژوئیه، چند روز پیش از پایان مهلت اتحادیه اروپا در اختیار رقبا بگذارد.

آقای اسمیت ابراز امیدواری کرده که در چند هفته آینده به این مسئله خاتمه داده شود.

عملکرد غیرقانونی

نیلی کروس، یکی از مسئولان اتحادیه اروپا در امور رقابت در بازار گفته که وی "هیچ جایگزینی جز جریمه کردن" مایکروسافت نداشته و افزوده است: "هیچ شرکتی فراتر از قانون نیست".

خانم کروس گفت: "متاسفم که با گذشت دو سال از تصمیم اتحادیه اروپا، مایکروسافت هنوز به عملکرد غیرقانونی اش خاتمه نداده است".

اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۰۴ از این غول نرم افزار سازی خواست که رمزهای بنیادین سیستم های نرم افزاری خود را به روی رقبا بگشاید.

تولید کنندگان نرم افزار در اروپا گلایه کرده اند که به کدهای سیستم عامل ویندوز، ساخت مایکروسافت، دسترسی ندارند.

به مایکروسافت همچنین دستور داده شده بود نسخه ای از ویندوز را بدون نرم افزار پخش فیلم های صوتی و تصویری (مدیا پلیر) به بازار عرضه کند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، شرکت های تجاری نباید از قدرتشان برای انحصاری کردن بازار استفاده کنند.

۲۶۲۷۷

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد