حزب الله دو تانک اسرائیلی را نابود کرده است

دور دیگری از نبرد میان واحدهای پیاده و زرهی اسرائیل و چریک های حزب الله در جنوب لبنان ادامه دارد. یکی از افسران نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان گفته است که جنگی شدید در نزدیکی مرز این کشور با اسرائیل در جریان است.

بیانیه حزب الله که می گوید دو تانک اسرائیلی را نابود کرده است، تائید نشده اما ارتش اسرائیل تائید کرده است که متحمل تلفات زیادی شده است.

آوی دیختر، وزیر امنیت عمومی اسرائیل گفته است که حزب الله باید بداند که فرصتش تمام شده است.

وی گفت اسرائیل در مرز با لبنان تنها نیروی نظامی را می پذیرد که از سوی دولت لبنان اعزام شده باشد.

اسرائیل شامگاه چهارشنبه (19 ژوئیه) و ساعات اولیه بامداد پنجشنبه (20 ژوئیه) نزدیک به هشتاد حمله هوایی علیه لبنان داشته است.

ادامه حملات اسرائیل

همزمان با ادامه حملات اسرائیل به لبنان و موشک پرانی حزب الله به داخل اسرائیل و تلفات گسترده غیرنظامی، بین نفرات دو طرف در داخل خاک لبنان درگیری مستقیم روی داده است.

بامداد روز پنجشنبه، 20 ژوئیه، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام داشت که بین افراد نیروی زمینی این کشور و نفرات مسلح گروه حزب الله لبنان در دو نقطه در نزدیکی مرز دو کشور در داخل خاک لبنان درگیری مستقیم روی داده است.

محل این نبرد زمینی نقاطی در شمال روستای مرزی اسرائیلی اویویم گزارش شده که روز چهارشنبه واحدهای ارتش اسرائیل در نزدیکی آن هدف حمله حزب الله قرار گرفتند و در نتیجه آن، دو سرباز اسرائیلی کشته و نه نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل مقصود از عملیات زمینی در داخل خاک لبنان را جستجو و انهدام اسلحه خانه ها و انبارهای مهمات مخفی حزب الله و نقاط مورد استفاده برای پرتاب موشک به سوی نقاط شمالی اسرائیل عنوان کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که در حال حاضر برنامه ای برای اجرای عملیات گسترده زمینی در داخل خاک لبنان در دست نیست و عبور نظامیان اسرائیلی از مرز در روز پنجشنبه را عملیاتی محدود برای خنثی کردن اقدامات حزب الله در موشک پرانی به سوی مناطق شمالی اسرائیل توصیف کرد.

رویارویی مستقیم دو طرف در حالی گزارش می شود که دولت اسرائیل درخواست های بین المللی برای توقف حملات خود به لبنان را بدون برآورده شدن شروط خود نپذیرفته و حزب الله نیز تا کنون از آزاد کردن دو نظامی اسرائیلی که انگیزه حملات اسرائیل به لبنان بوده خودداری ورزیده است.

۲۶۵۷۶

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد