عرضه ویندوز ویستا برای کاربران خانگی

 

شرکت مایکروسافت عرضه ویندوز ویستا، جدیدترین سیستم عامل این شرکت، را برای کاربران خانگی آغاز کرده است. پیش بینی می شود که در طول یک سال آینده بیش از صد میلیون کاربر خانگی این سیستم عامل را بر روی کامپیوترهای خود نصب کنند.

شرکت مایکروسافت ویندوز ویستا را دو ماه قبل برای کابران تجاری به بازار عرضه کرده بود.

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، که در مراسم فروش جهانی این سیستم عامل در "کتابخانه بریتانیا" در لندن حضور یافته بود، روز آغاز عرضه این سیستم عامل را روز بزرگی خواند و گفت که ویندوز ویستا روند جدیدی را در نحوه کار و زندگی کاربران این سیستم عامل آغاز خواهد.

ویستا در زمینه های محیط گرافیکی کاربری و مسایل امنیتی برتریهایی نسبت به سیستم عاملهای قبلی مایکروسافت دارد.

به گفته شرکت مایکروسافت برای نصب این سیستم عامل لازم است که بر روی کامپیوتر حداقل 512 مگابایت حافظه، پردازنده ای 800 مگاهرتزی و 15 گیگابات فضای آزاد بر روی دیسک سخت موجود باشد.

ویندوز ویستا بر اساس امکانات تعبیه شده در آن، در چهار نسخه مختلف به بازار عرضه شده است. همچنین شرکت مایکروسافت نسخه ساده ای از این سیستم عامل را برای کاربرانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، عرضه کرده است که دسترسی چندانی به امکانات سخت افزاری لازم برای نسخه های کاملتر این سیستم عامل ندارند.

همچنین شرکت مایکروسافت گفته است که تا سال 2010 میلادی پشتیبانی از سیستم عامل XP ادامه خواهد داشت.

 ولی عرضه ویندوز ویستا انتقادهایی را نیز در بر داشته است. اعتراض هایی در بریتانیا نسبت به نحوه قیمت گذاری این سیستم عامل در این کشور در مقایسه با آمریکا مطرح شده است. قیمت های نسخه های مختلف ویستا در آمریکا تقریبا نصف معادل قیمت آن در بریتانیاست.

 

همچنین اعتراض هایی نسبت به تکنولوژی جدید مدیریت حق مولف در فایلهای مولتی مدیا (DRM) مطرح شده است. بر اساس این تکنولوژی پدید آوردگان فایلهای صوتی و تصویری می توانند در پخش با کیفیت بالای این فایلها محدودیتهایی را اعمال کنند.

بر اساس گمانه زنی ها امکانات جستجوی جدید، محیط کاربری با گرافیک سه بعدی و متحرک و امنیت بالا از نکاتی خواهد بود که به مقبولیت ویندوز ویستا در میان کاربران کمک خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت همچنین نسخه جدید از خانواده محصولات "مایکروسافت آفیس" را نیز به بازار عرضه کرده است.

 ۳۶۹۱۲
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد