آغاز کنفرانس بین المللی توکیو برای افغانستان

 
کنفرانس توکیو
 
نشست هیات هماهنگی و نظارت افغانستان (‪ (JCMB‬با حضور نمایندگان‌ ‪ ۲۴‬کشور کمک کننده و سازمان‌ های امدادرسان بین المللی، در توکیو پایتخت جاپان (ژاپن) آغاز شد.

در این نشست دو روزه، راه های کمک به افغانستان برای تامین امنیت بیشتر و بازسازی این کشور بررسی می شود، اما مبارزه موفق با مواد مخدر، از موضوعات اصلی این نشست است.

سازمان ملل، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای همسایه افغانستان، در این کنفرانس حضور دارند.

ریاست مشترک این نشست بین المللی را، رنگین دادفر اسپنتا وزیر خارجه افغانستان و ماساهیکو کمورا، همتای جاپانی وی به دوش دارند.

افزون بر آقای اسپنتا، شمار دیگری از اعضای کابینه افغانستان، از جمله انوارالحق احدی وزیر مالیه، حنیف اتمر وزیر معارف (آموزش و پرورش)، سرور دانش وزیر عدلیه (دادگستری) و ژنرال خداداد سرپرست وزارت مبارزه با مواد مخدر نیز در کنفرانس توکیو شرکت دارند.

قرار است نتایج موافقت نامه افغانستان که سال گذشته میلادی در لندن به امضا رسید، در کنفرانس دو روزه توکیو بررسی شود.

وزارت خارجه افغانستان گفته است مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، که یکی از محورهای مهم توافقنامه لندن است، موضوع اصلی نشست توکیو را تشکیل می دهد.

به گفته سلطان احمد بهین سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، "هدف نشست توکیو، ارزیابی شاخص هایی است که در توافقنامه لندن ذکر شده است".

۶۳۴۷۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد