کودتای نافرجام در عربستان سعودی

  

منابع آگاه امنیتی در عربستان سعودی از وقوع کودتایی نافرجام در این کشور خبر دادند. این کودتا قرار بود چند روز پیش توسط تعدادی از فرماندهان بلندپایه ارتش عربستان علیه تعداد دیگری از فرماندهان ارتش که از نزدیکان و هواداران سرسخت خاندان سلطنتی "آل سعود" هستند، انجام گیرد.  

  این منابع امنیتی آگاه در ادامه افزودند: کودتای طراحی شده توسط فرمانده‌هان بلندپایه ارتش که قرار بود با کمک تعدادی از نیروهای گارد ویژه پادشاهی عربستان سعودی انجام شود، توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.  

این منابع آگاه همچنین گفتند: این کودتا با حمایت و پشتیبانی یکی از اعضای خاندان "آل سعود" انجام گرفت و این به معنی آن است که اختلاف داخلی در درون این خاندان وجود دارد.

منابع آگاه امنیتی در ادامه افزودند: سرتیپ "أحمد معیاض الزهرانی" که از افسران گارد پادشاهی در منطقه ریاض است با طراحی و همکاری یکی از اعضای خاندان سلطنتی به برنامه ریزی و مذاکره با برخی از افسران اقدام کرده و گروهی همفکر متشکل از 150 افسر را گردهم آورده بود.

تمامی این 150 افسر به اتهام طراحی و همکاری برای کودتا در عربستان سعودی، به دادگاه نظامی این کشور فراخوانده شدند.

این منابع آگاه در ادامه گفتند: این کودتا قرار بود پس از درگذشت شاهزاده "سلطان بن عبدالعزیز آل سعود"، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی انجام گیرد.
شایان ذکر است شاهزاده "سلطان" از حال خوبی برخوردار نیست و تاکنون چندی بار برای عمل جراحی و درمان به اروپا رفته است.

در همین راستا برخی کارشناسان مسائل نظامی و استراتژی معتقدند این کودتا مقدمه ای بود برای کودتایی کامل علیه خاندان سلطنتی "آل سعود". کودتاگران قرار بود ابتدا فرماندهان هوادار خاندان سلطنتی را از قدرت برکنار کرده و سپس علیه خود خاندان کودتا کنند. 
 

۷۴۳۳۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد