تبادل آتش میان نیروهای آمریکایی و پاکستانی

 
ارتش آمریکا می گوید که نیروهای آمریکایی و افغانستان در مرز با پاکستان با نظامیان آن کشور درگیر شده اند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت این زد و خورد که پنج دقیقه طول کشید پس از آن شروع شد که سربازان پاکستانی به سوی دو هلیکوپتر آمریکایی تیر اخطار شلیک کردند.

در این حادثه کسی آسیب ندیده است و آمریکا می گوید که نیروهای آمریکایی از مرز افغانستان عبور نکرده بودند.

در هفته های اخیر عملیات فرامرزی آمریکا علیه پیکارجویان باعث خشم پاکستان شده است.

این حادثه در ناحیه خوست در طول مرز شرقی افغانستان روی داد که از مناطق حضور و فعالیت گروه های پیکارجو محسوب می شود.

گرگ اسمیت از مقام های ارشد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت که نیروهای پاکستانی زمانی به سوی هلی کوپترها آتش گشودند که گروهی از نظامیان آمریکایی و نیروهای مرزی افغان را همراهی می کردند.

وی گفت که نیروهای زمینی ائتلاف به آتش سربازان پاکستانی پاسخ دادند اما منظور از این اقدام هدف قرار دادن طرف مقابل نبود بلکه "اطمینان از این مساله بود که متوجه شوند باید تیراندازی را متوقف کنند."

وی افزود که هنگام وقوع تیراندازی، نیروهای آمریکایی و افغان در یک ماموریت گشت زنی در منطقه از حدود 1600 متر داخل خاک افغانستان شرکت داشتند.

با این حال ارتش پاکستان شرح متفاوتی ارائه کرد.

فرماندهان پاکستانی در بیانیه ای گفتند که نیروهایشان زمانی به سوی هلی کوپترها تیر اخطار شلیک کردند که از مرز گذشته و وارد خاک پاکستان شده بودند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: "زمانی که هلی کوپترها از پاسگاه مرزی ما گذشتند و کاملا داخل خاک پاکستان بودند، نیروهای امنیتی ما تیرهای اخطار شلیک کردند."

این بیانیه می افزاید که "پس از آن، هلی کوپترها به آتش پاسخ دادند و سپس [به افغانستان] باز گشتند."

ساکنان محلی گفته اند هنگامی که دو هلیکوپتر در نزدیکی غلام خان، در وزیرستان شمالی سعی می کردند وارد حریم هوایی پاکستان شوند، نیروهای پاکستانی به سوی آنها تیراندازی کردند.

نخست وزیر پاکستان که در نیویورک به سر می برد شرح دیگری ارائه کرد. او گفت که نیروهای پاکستانی با شلیک گلوله "منور" سعی کردند هلی کوپترها را آگاه کنند که نزدیک مرز هستند.

وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن این حادثه را یک سوء تفاهم خواند.

تنش میان واشنگتن و اسلام آباد از روز سوم سپتامبر بالا گرفته است. در آن روز نیروهای آمریکایی دست به عملیات زمینی در داخل خاک پاکستان زدند.

هدف آن عملیات گروه هایی در نواحی قبیله نشین وزیرستان جنوبی بود که آمریکا پیکارجو توصیف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد