۸۰ درصد شبکه فایبر نوری افغانستان تکمیل گردیده است

مقامات وزارت مخابرات افغانستان می گویند آنان در تلاش هستند با استفاده از شبکه فایبر نوری، در کیفیت و نرخ خدمات انترنیت و مخابراتی در کشور تغیرات مثبت را بوجود بیآورند.

مقامات وزارت مخابرات افغانستان می گویند آنان در تلاش هستند با استفاده از شبکه فایبر نوری، در کیفیت و نرخ خدمات انترنیت و مخابراتی در کشور تغیرات مثبت را بوجود بیآورند. 
 
گفته شده است کار ایجاد این شبکه حدود دو سال پیش آغاز گردیده، تا اکنون هشتاد درصد تکمیل شده است. 
 
امیرزی سنگین وزیر مخابرات افغانستان می گوید با تکمیل شدن کار ایجاد شبکه فایبر نوری، افغانستان قادر می شود تا از این طریق با تمام کشور های همسایه وصل گردد.

آقای سنگین که در جمع خبرنگاران در کابل صحبت میکرد هم چنان گفت، بعد از تکمیل شدن این پروژه در کیفیت و نرخ خدمات انترنت و مخابرات در کشور بهبود قابل ملاحظه یی رونما خواهد شد.
وی افزود:
" اکثر ارتباطات بین ولایات که از طریق اقمار مصنوعی(ماهواره) صورت می گیرد، محدویت ظرفیت در این اقمار مصنوعی باعث کاهش کیفیت خدمات می گردد. وقتی که ارتباطات از طریق فایبر نوری تامین شود، در این قسمت کدام مشکل نخواهیم داشت. من امروز اعلام میکنم که با افتتاح شبکه فایبر نوری در قیمت های خدمات انترنیت در حدود 80 درصد کاهش بوجود می آید.

وزیر مخابرات افغانستان در بخشی از صحبتش گفت، ایجاد این شبکه سبب میشود تا ظرف سه سال آینده تعداد افراد که از خدمات انترنیت استفاده می کنند از یک میلیون به چهار میلیون تن برسند.

به گفته آقای سنگین حکومت ماهانه حدود چهار میلیون دالر از این طریق عاید به دست خواهد آورد.
 
روسای جمهور افغانستان و تاجکستان به روز چهارشنبه از طریق شبکه فایبر نوری صحبت نمودند.

وزیر مخابرات میگوید قرار است به زودی یک تفاهمنامه تجارتی میان افغانستان و تاجکستان عقد شود که به اساس آن شبکه فایبر نوری در شمال کشور به بهره برداری سپرده خواهد شد.

به گفته آقای سنگین انتظار میرود کار متباقی شبکه فایبر نوری در آینده نزدیک تکمیل شود و افغانستان از این طریق با پاکستان و سایر کشور های همسایه وصل گردد.
وی می گوید:
" ارتباط ما از طریق شبکهء فایبر نوری با ایران در حال تامین شدن است و با ازبکستان و تاجکستان هم وصل شدیم. شبکه فایبر نوری به سرحد پاکستان هم رسیده، قرار است ظرف دو هفته آینده شبکه فایبر نوری پاکستان هم به مرز افغانستان برسد و این دو شبکه با هم وصل گردند."

وزارت مخابرات افغانستان میگوید، به منظور حفاظت از این شبکه تدابیر شدید امنیتی هم اتخاذ گردیده است.

حکومت افغانستان در حالی از تلاش های تازه جهت بهبود خدمات انترنیت و مخابرات خبر می دهد که هم اکنون شمار زیادی از افراد در افغانستان بخاطر بلند بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی در این کشور شکایت دارند.
 ۸۹۳۶۵
نظرات 1 + ارسال نظر
پژمان شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:31


سلام به دوست عزیزم
امیدوارم حالت خوب باشه
وبلاگت حرف نداره خدایی خیلی قشنگه
دوست داری درآمدتو چند برابر کنی ؟
آموزش کسب درآمد 2 به صو رت تصویری و کاملا فارسی
با یه قیمت استثنایی فقط 4500 در 2 عدد سی دی بهت می فروشم که این قیمت رو جایی نمی تونی پیدا کنی
خوبی این نرم افزار اینه که شغل هایی رو بهت آموزش میده به صورت تصویری و کاملا فارسی اینه که نیازی به سرمایه اولیه نداری (این آموزش ها مربوط به سایت خارجی نیست چون اصلا ربطی به سایت نداره)
اگه خواستی با من تماس بگیر 2919 993 0935

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد