شاهزاده خانم سعودی پناهنده بریتانیا شد

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت گزارش کرده است که بریتانیا تقاضای پناهندگی یک شاهزاده خانم سعودی را که فرزندی نامشروع از یک مرد بریتانیایی دارد، پذیرفته است.

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در شماره امروز خود (20 ژوئیه)، گزارش داده است که این شاهزاده خانم متاهل بعد از آن که به قاضی دادگاهی در بریتانیا گفته که ارتباط نامشروعش با مرد بریتانیایی او را در معرض خطر سنگسار در عربستان سعودی قرار داده، اجازه یافته است در این کشور به عنوان پناهنده زندگی کند.

این روزنامه نوشته است که این زن، که به دستور دادگاه نامش فاش نشده، همسر یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی است.

وزارت کشور بریتانیا حاضر نشده است در باره این گزارش اظهار نظر کند.

روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود آورده است که این زن یکی از معدود شهروندان سعودی است که دولت های بریتانیا و عربستان سعودی به طور علنی به پناهنده بودن آنان اذعان نمی کنند.

قوانین نظام قضایی عربستان سعودی

گفته می شود که این زن در جریان سفری به لندن با مرد بریتانیایی - که مسلمان نیست - آشنا شده و با او رابطه برقرار کرده است.

ادعا شده است که این زن به طور مخفی در بریتانیا زایمان کرده و بعد از آن تقاضای پناهندگی خود را به دادگاه مهاجرت و پناهندگی این کشور ارجاع داده است.

طبق قوانین نظام قضایی عربستان سعودی، ارتباط نامشروع با شلاق در ملاء عام و اعدام مجازات می شود.

به گفته عفو بین الملل، گروه بین المللی مدافع حقوق بشر، در سال 2008، دادگاه های عربستان سعودی دستور اعدام صد و دو نفر را صادر کرده اند.

آخرین باری که یک شاهزاه خانم سعودی به دلیل داشتن ارتباط نامشروع مجازات شد در سال 1977 بود. شاهزاده خانم مشاعل بنت فهد، که در آن زمان فقط نوزده سال سن داشته بعد از این که اذعان کرده است رابطه نامشروع داشته، اعدام شد.

فیلمی در باره سرنوشت او با نام "مرگ پرنسس" ساخته شد که وقتی در بریتانیا اکران شد، باعث شد مقام های سعودی سفیر وقت بریتانیا در ریاض را اخراج کنند.

۹۱۶۱۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد