ازدواج جبری در عربستان قانونی شد!

قوانین سعودی به مردان اجازه می‌دهد تا دختران تحت تکفل خود را از ازدواج منع کرده و یا به زور به ازدواج هر کسی که تمایل داشته باشند، درآورند.

گلف نیوز نوشته است در عربستان سعودی، زنان حق ندارند در خصوص همسر آینده خود تصمیم بگیرند.

تعالیم وهابی و سنت‌های قبیله‌ای حاکم بر عربستان به پدران یا مردان قیم زنان اجازه می‌دهد تا مستقلا در خصوص همسران آینده آنها تصمیم‌گیری کنند.

چندی پیش، یک خانم پزشک 42 ساله اهل عربستان از دادگاه تقاضا کرد تا اجازه ازدواج وی را با یکی از همکاران جراحش صادر کند اما دادگاه حق را به پدر و برادران این پزشک زن عرب داد. پدر و برادران این خانم می‌گویند که مرد مورد علاقه وی از قبیله‌ای دیگری است و وی حق ندارد با مردی از قبیله‌ای دیگر ازدواج کند.

سهیلا زین‌العابدین، از فعالان حقوق بشر در عربستان در اعتراض به این موضوع اظهار داشت در عربستان گاهی یک دختر 10 ساله به زور به خانه بخت فرستاده می‌شود اما زنی 42 ساله از ازدواج منع می‌شود!

در شرایطی که گزارش گلف‌نیوز پر از نمونه‌هایی از نقض حقوق زنان در عربستان سعودی است، تاکنون دیده نشده است که این کشور برای عدم رعایت حقوق بشر مورد کوچک‌ترین مجازاتی از سوی غرب قرار گرفته باشد.

۱۱۸۶۸۸

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:10

سلام. از وبلاگ شما بازدید کرده و از مطالب آن استفاده بردم. لطفاً از وبلاگ من که به اطلاع رسانی درباره مسابقات اینترنتی اختصاص یافته بازدید نمائید و نظر خود را بیان نمائید.
با تشکر
gioco.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد